Un autobuz fără șofer este în teste finale în SUA. Sistemul e menit să prevină accidente
Un vehicul autonom pentru transportul pasagerilor este testat pe străzile mai multor oraşe americane. Nu are volan şi este condus de o "echipă" formată doar din senzori şi un computer de bord.
După ce pasagerii sunt la locurile lor, cu o apăsare de buton, se închid uşile. Răsună sunetul de avertizare, apoi clopoțelul care anunță pornirea. Şi vehiculul fără şofer pleacă la drum.
Sunt testele finale cu acest vehicul autonom pentru transport în comun. Computerul de bord şi senzorii realizează aproape instantaneu o "hartă" a străzii, identifică maşinile din trafic, pietonii sau orice eventual obstacol. Sistemul este menit să prevină coliziunile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Semnele care marchează traseul reprezintă un alt indicator că nu va mai trece multă vreme până când astfel de mijloace de transport vor efectua curse regulate cu pasageri.
Potrivit Administraţiei Americane pentru Siguranţa Traficului Rutier, 30 de companii au făcut solicitări pentru vehicule fără şofer în ultimii patru ani. Deja 34 de vehicule autonome au primit aprobări preliminare pentru curse pe drumurile publice în zeci de oraşe. Şi mai sunt candidaţi.
Accidente au apărut încă din timpul testărilor. Acum doi ani, un pieton a fost lovit şi a murit în Arizona pentru că o maşină autonomă nu a frânat la timp.
Iar anul acesta, autorităţile au oprit, temporar, testările, în Ohio şi Utah, după ce doi pietoni au fost izbiţi de vehicule pentru transport călători fără şofer. Au fost situaţii care au necesitat oprire de urgență, iar impactul nu a putut fi evitat.
Deocamdată, reglementările prevăd prezența la bord a unui şofer sau a unui tehnician, care să intervină dacă sistemele automate nu au - să spunem - "reflexe bune".