Merită un abonament la Facebook sau Instagram, ca să scăpăm de reclame? Specialist: ”Vor colecta datele în continuare”
70 de lei pe lună trebuie să plătiți dacă vreți să NU mai vedeți reclame pe Facebook sau Instagram. Abonamentul este disponibil și în România.
Marian Hurducaș, consultant de marketing, a fost invitat la iLikeIT pentru a ne explica dacă merită sau nu să facem acest abonament.
Marian Andrei: Nu se schimbă absolut nimic din experiența asta de utilizare? Sau le dă și mai multă libertate de a colecta datele despre noi?
Alegeri 2024
08:00
Cum a explicat Curtea Constituțională validarea turului I la prezidențiale, fără o renumărare completă a voturilor
21:03
Cum arată buletinele de vot pentru al doilea tur de scrutin de la prezidențiale. FOTO
20:58
Pîrvulescu: Sunt convins că Ciolacu vrea să fie premier. Matematica, favorabilă lui Georgescu. Lasconi depinde de votul PSD
19:42
Kelemen Hunor: UDMR o susține pe Elena Lasconi în turul 2 al alegerilor prezidențiale
Marian Hurducaș: ”Vor colecta datele în continuare, nu vor mai livra reclame persoanelor peste 18 ani. Persoanele sub 18 ani nu vor plăti acest abonament și nici nu vor primi reclame targetate. De fapt, problema Uniunii Europene este că nu mai vrea ca aceste companii mari, printre care se numără chiar și Apple, spre exemplu, să livreze reclame customizate, adică super personalizate. Și, ca să contracareze acest act legislativ, Meta a găsit această gaură legislativă prin care vine și-ți spune: băi, dacă nu mai vrei ... ieși din joc, atunci, și plătește. Problema este că legiuitorii europeni au înțeles că vor să fenteze, cei de la Meta, legislația”.
Marian Andrei: Probabil că n-o să țină mult timp..
Marian Hurducaș: ”N-o să țină mult timp, pentru că din punct de vedere legislativ, utilizatorul trebuie să-și dea acordul, neconstrâns! Dar în condițiile în care tu îmi pui în față A sau B, fără să mă mai pot întoarce niciodată, fără să mai pot întoarce vreodată la A sau la B, pentru că este o singură dată, ți-a apărut mesajul, ai trecut la plătit, nu te mai poți întoarce. Asta este o practică, clar, de monopol.”