Mașină hibrid ”made in China”. Merită cumpărată? Care sunt avantajele și dezavantajele chinezești

×
Codul embed a fost copiat

Tot mai mulți producători chinezi de automobile vor să aducă produsele lor și în Europa. Sunt accesibile, oferă autonomie bună pentru modelele electrice, dar au și câteva dezavantaje.

Dintr-o dată apar tot mai multe oferte de la producători chinezi care au deja experiență în a construi mașini electrice, pentru că ei fac deja asta pentru producătorii europeni care au deja fabrici deschise în Europa.

Așadar, avantajul e că nu trebuie să învețe cum să construiască motoare pe benzină sau diesel, ci pot începe să dezvolte direct motoare electrice și baterii, care sunt mult mai simple pentru ei de făcut. Și avem deja câțiva producători care încep să intre în Europa, nu doar cu numele, să zicem, ci au și showroom-uri deschise în anumite regiuni ale Europei.

De exemplu, una dintre cele mai cunoscute mărci este XPeng și au mai multe modele disponibile P7, P5, G3i și G9.

XPeng P7, să zicem că este produsul lor cel mai scump, care are o autonomie declarată de 706km. În realitate ar fi mult mai puțin, dar arată interesant, iar ca preț este relativ aproape de ceea ce reușesc să ofere producătorii europeni, poate câteva mii de euro diferență și poate ajută foarte mult și subvențiile care sunt oferite sau pe care potențialii cumpărători le pot obține.

Citește și
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară

Există deja Xpang Store sau Xpang Showroom și văd că sunt deja în Norvegia, în Suedia, în Danemarca și în Olanda. Sunt centre de vânzare și au showroom-uri.

Așadar, în afară de X-PIN, mai avem MG, care la origine a fost un producător britanic de mașini. Au dispărut de pe piață într-o formă sau alta și au fost cumpărați de un producător destul de mare din China și acum vând mașini electrice și hibrid cu un avânt destul de mare.

Adică în Marea Britanie par să o ducă destul de bine și au și opțiuni foarte bune de finanțare, și înțeleg că în curând o să vedem această marcă și în România. Ca prețuri, la fel, mașina este cu câteva mii de euro mai ieftină decât alternativa, să zicem, din Europa, și sunt ok și din punct de vedere fiabilitate.

Avantajul sau, mă rog, dezavantajul pe care îl au producătorii chinezi care vor să intre în Europa e legat de showroom-uri și de service-uri, pentru că nu sunt atât de multe, și în cazul în care ai o problemă cu o astfel de mașină nu prea ai unde să ajungi.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Șoferii, obligați să tragă pe dreapta nu doar la mașinile cu girofar ale poliției și pompierilor. Modificare în Codul rutier
Șoferii, obligați să tragă pe dreapta nu doar la mașinile cu girofar ale poliției și pompierilor. Modificare în Codul rutier

Șoferii vor fi obligați să tragă pe dreapta nu doar la trecerea mașinilor cu girofar ale poliției și pompierilor, ci și la ambulanțele care au semnalele de avertizare pornite, potrivit unui proiect de modificare a Codului rutier.

 

De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară

Prețurile Tesla au scăzut în China, într-o încercare a creșterii vânzărilor afectate de concurența mașinilor chinezești. Sunt așteptate reducceri, cel puțin pe gama superioară Y Tesla și pe piețele din Europa și SUA.

Rușii încep să se orienteze spre mașinile din China: ”Nu este diferită de un Mercedes”. Prețul uriaș al unui Moskvich nou
Rușii încep să se orienteze spre mașinile din China: ”Nu este diferită de un Mercedes”. Prețul uriaș al unui Moskvich nou

În condiţiile în care exodul producătorilor auto occidentali a redus opţiunile pentru consumatorii din Rusia, companiile din China încearcă să umple golul, forţând ruşii să-şi depăşească ezitările şi să apeleze la brandurile chineze.

 

Țara care construiește mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât în Europa. Costă mai puțin ca cele pe benzină
Țara care construiește mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât în Europa. Costă mai puțin ca cele pe benzină

China este capabilă să producă mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât cele produse în Europa, în condițile în care prețul vehiculelor electrice de aici s-a redus atât de mult, încât costă acum mai puțin decât cele pe benzină.

 

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.