Mașină hibrid ”made in China”. Merită cumpărată? Care sunt avantajele și dezavantajele chinezești
Tot mai mulți producători chinezi de automobile vor să aducă produsele lor și în Europa. Sunt accesibile, oferă autonomie bună pentru modelele electrice, dar au și câteva dezavantaje.
Dintr-o dată apar tot mai multe oferte de la producători chinezi care au deja experiență în a construi mașini electrice, pentru că ei fac deja asta pentru producătorii europeni care au deja fabrici deschise în Europa.
Așadar, avantajul e că nu trebuie să învețe cum să construiască motoare pe benzină sau diesel, ci pot începe să dezvolte direct motoare electrice și baterii, care sunt mult mai simple pentru ei de făcut. Și avem deja câțiva producători care încep să intre în Europa, nu doar cu numele, să zicem, ci au și showroom-uri deschise în anumite regiuni ale Europei.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
De exemplu, una dintre cele mai cunoscute mărci este XPeng și au mai multe modele disponibile P7, P5, G3i și G9.
XPeng P7, să zicem că este produsul lor cel mai scump, care are o autonomie declarată de 706km. În realitate ar fi mult mai puțin, dar arată interesant, iar ca preț este relativ aproape de ceea ce reușesc să ofere producătorii europeni, poate câteva mii de euro diferență și poate ajută foarte mult și subvențiile care sunt oferite sau pe care potențialii cumpărători le pot obține.
Există deja Xpang Store sau Xpang Showroom și văd că sunt deja în Norvegia, în Suedia, în Danemarca și în Olanda. Sunt centre de vânzare și au showroom-uri.
Așadar, în afară de X-PIN, mai avem MG, care la origine a fost un producător britanic de mașini. Au dispărut de pe piață într-o formă sau alta și au fost cumpărați de un producător destul de mare din China și acum vând mașini electrice și hibrid cu un avânt destul de mare.
Adică în Marea Britanie par să o ducă destul de bine și au și opțiuni foarte bune de finanțare, și înțeleg că în curând o să vedem această marcă și în România. Ca prețuri, la fel, mașina este cu câteva mii de euro mai ieftină decât alternativa, să zicem, din Europa, și sunt ok și din punct de vedere fiabilitate.
Avantajul sau, mă rog, dezavantajul pe care îl au producătorii chinezi care vor să intre în Europa e legat de showroom-uri și de service-uri, pentru că nu sunt atât de multe, și în cazul în care ai o problemă cu o astfel de mașină nu prea ai unde să ajungi.