Mașină hibrid ”made in China”. Merită cumpărată? Care sunt avantajele și dezavantajele chinezești

×
Codul embed a fost copiat

Tot mai mulți producători chinezi de automobile vor să aducă produsele lor și în Europa. Sunt accesibile, oferă autonomie bună pentru modelele electrice, dar au și câteva dezavantaje.

Dintr-o dată apar tot mai multe oferte de la producători chinezi care au deja experiență în a construi mașini electrice, pentru că ei fac deja asta pentru producătorii europeni care au deja fabrici deschise în Europa.

Așadar, avantajul e că nu trebuie să învețe cum să construiască motoare pe benzină sau diesel, ci pot începe să dezvolte direct motoare electrice și baterii, care sunt mult mai simple pentru ei de făcut. Și avem deja câțiva producători care încep să intre în Europa, nu doar cu numele, să zicem, ci au și showroom-uri deschise în anumite regiuni ale Europei.

De exemplu, una dintre cele mai cunoscute mărci este XPeng și au mai multe modele disponibile P7, P5, G3i și G9.

XPeng P7, să zicem că este produsul lor cel mai scump, care are o autonomie declarată de 706km. În realitate ar fi mult mai puțin, dar arată interesant, iar ca preț este relativ aproape de ceea ce reușesc să ofere producătorii europeni, poate câteva mii de euro diferență și poate ajută foarte mult și subvențiile care sunt oferite sau pe care potențialii cumpărători le pot obține.

Citește și
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

Există deja Xpang Store sau Xpang Showroom și văd că sunt deja în Norvegia, în Suedia, în Danemarca și în Olanda. Sunt centre de vânzare și au showroom-uri.

Așadar, în afară de X-PIN, mai avem MG, care la origine a fost un producător britanic de mașini. Au dispărut de pe piață într-o formă sau alta și au fost cumpărați de un producător destul de mare din China și acum vând mașini electrice și hibrid cu un avânt destul de mare.

Adică în Marea Britanie par să o ducă destul de bine și au și opțiuni foarte bune de finanțare, și înțeleg că în curând o să vedem această marcă și în România. Ca prețuri, la fel, mașina este cu câteva mii de euro mai ieftină decât alternativa, să zicem, din Europa, și sunt ok și din punct de vedere fiabilitate.

Avantajul sau, mă rog, dezavantajul pe care îl au producătorii chinezi care vor să intre în Europa e legat de showroom-uri și de service-uri, pentru că nu sunt atât de multe, și în cazul în care ai o problemă cu o astfel de mașină nu prea ai unde să ajungi.

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Citește și...
Șoferii, obligați să tragă pe dreapta nu doar la mașinile cu girofar ale poliției și pompierilor. Modificare în Codul rutier
Șoferii, obligați să tragă pe dreapta nu doar la mașinile cu girofar ale poliției și pompierilor. Modificare în Codul rutier

Șoferii vor fi obligați să tragă pe dreapta nu doar la trecerea mașinilor cu girofar ale poliției și pompierilor, ci și la ambulanțele care au semnalele de avertizare pornite, potrivit unui proiect de modificare a Codului rutier.

 

De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară
De ce Tesla a scăzut prețurile în China. Cât costă acum vehiculele electrice din gama superioară

Prețurile Tesla au scăzut în China, într-o încercare a creșterii vânzărilor afectate de concurența mașinilor chinezești. Sunt așteptate reducceri, cel puțin pe gama superioară Y Tesla și pe piețele din Europa și SUA.

Rușii încep să se orienteze spre mașinile din China: ”Nu este diferită de un Mercedes”. Prețul uriaș al unui Moskvich nou
Rușii încep să se orienteze spre mașinile din China: ”Nu este diferită de un Mercedes”. Prețul uriaș al unui Moskvich nou

În condiţiile în care exodul producătorilor auto occidentali a redus opţiunile pentru consumatorii din Rusia, companiile din China încearcă să umple golul, forţând ruşii să-şi depăşească ezitările şi să apeleze la brandurile chineze.

 

Țara care construiește mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât în Europa. Costă mai puțin ca cele pe benzină
Țara care construiește mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât în Europa. Costă mai puțin ca cele pe benzină

China este capabilă să producă mașini electrice cu 10.000 de euro mai ieftine decât cele produse în Europa, în condițile în care prețul vehiculelor electrice de aici s-a redus atât de mult, încât costă acum mai puțin decât cele pe benzină.

 

Recomandări
Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor
Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția
Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.  

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile
Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.