Ce înseamnă autonomia reală a unei mașini electrice și cum diferă de cea din cartea tehnică
A început Programul Rabla pentru autoturisme, iar interesul pentru mașini nepoluante este din ce în ce mai mare.
Anul trecut, vânzările de automobile electrice au crescut cu peste 10.000 de unități, și se apropie de o cotă de piață de 10%, potrivit unui studiu Deloitte.
Pe de altă parte, unii sunt încă reticenți, din cauza infrastructurii de încărcare. La ce să fie atenți doritorii, aflăm de la Ştefana Todică și invitatul ei, la "iBani".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ștefana Todică: Cum alegem o maşină electrică? Prima dată ne uităm la autonomie? Ce ar trebui să ştim?
Costin Giurgea, realizator Superspeed: „Adevărat, eu nu cred că în România, spre exemplu, sunt foarte mulți cumpărători care se gândesc că sunt mașini nepoluante, cred că acesta este un argument secundar în decizia de achiziție, cred că majoritatea clienților din România se gândesc la faptul că ele sunt mai eficiente din punct de vedere economic, și da, și autonomia este un factor important în decizia de cumpărare. Sunt din ce în ce mai multe mașini electrice capabile să parcurgă distanțe mai mari, care acum câțiva ani erau, așa de domeniul viselor, dar avem destule mașini electrice pe piață acum care pot face de la 300-400 de kilometri în sus”
Ștefana Todică: Cum facem să calculăm autonomia reală, că una e ce scrie în carte, alta e autonomia reală, mai ales iarna?
Costin Giurgea, realizator Superspeed: „Nu e neapărat o discuție de a calcula această autonomie, ci de a estima corect autonomiile declarate în ciclul WLTP de producători. Sigur că și în cazul mașinilor cu combustie internă avem diferențe între consumul declarat și consumul din viața reală, dar e drept că la mașinile electrice diferența poate fi mai mare decât la mașinile cu combustie internă. Asta se întâmplă și la discuția despre baterii, avem variații de temperatură, care la noi în țară sunt majore, iarna putem avea -20 de grade, vara putem avea +40, +50, la nivelul asfaltului mă refer, și atunci bateria este supusă la abuz termic mai mare, și autonomia scade.”
Mai multe detalii, în VIDEO.