Un roman si-a redus cu 100 de euro rata la banca, dupa ce a negociat eliminarea unui comision. Ce suma va plati lunar
Un client al unei banci a obtinut eliminarea comisionului de administrare si aplicarea unei dobanzi fixe in urma solutionarii unui litigiu prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).
Astfel, rata lunara a acestuia a scazut cu 100 de euro, se arata intr-un comunicat de presa al institutiei remis, joi, AGERPRES.
"Intr-un litigiu solutionat luna aceasta, un consumator a solicitat diminuarea dobanzii indexabile pentru a alinia nivelul costurilor creditului la nivelul dobanzii actuale si eliminarea comisionului de administrare. Conciliatorul, in negocierile cu banca, a reusit sa obtina eliminarea comisionului de administrare lunar si aplicarea unei dobanzi fixe. Rezultatul a fost reducerea ratei lunare cu aproape 100 de euro, de la 280 euro pe luna la 193 de euro in primii 5 ani si la 185 euro pe luna pentru restul perioadei pana la achitarea integrala a creditului ipotecar. Consumatorul va face astfel o economie de aproape 20.000 de euro", se arata in document.
In alt caz, consumatorul a primit mai mult decat a cerut. "Acesta a solicitat recalcularea comisionului de administrare a creditului si a obtinut eliminarea acestui comision. Astfel ca rata i-a scazut cu 145 de lei in fiecare luna, de la 709 lei la 564 de lei, iar economia pe care o va face consumatorul pana la finalul contractului de credit va fi de 8.000 de lei", mentioneaza CSALB.
In aproape opt luni de cand Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar functioneaza efectiv, numarul cererilor conforme a ajuns la 173. Din acestea, 35 de solicitari sunt in faza de filtru, iar 33 sunt deja dosare in diverse stadii de solutionare. Pana acum, 21 au fost finalizate, de patru ori mai multe decat in iunie 2016.
"In ceea ce priveste cererile clasate, acestea au urcat la 105. 20% dintre ele sunt clasate din cauza ca unii consumatori, dupa ce depun cererea de solutionare amiabila, nu mai transmit catre CSALB si celelalte documente necesare solutionarii, in termenul de 90 de zile. Insa, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comerciantilor (banci si IFN-uri - n. r.) de solutionare prin procedurile SAL", se mai spune in document.
CSALB intampina ca dificultati reticenta comerciantilor de a participa la procedurile SAL, consumatorii nu inteleg ca solutionarea e conditionata de acceptul comerciantului, indiferent de procedura, gradul (inca) redus de constientizare a misiunii CSALB, nerespectarea termenelor care conduce la intarzieri in solutionarea dosarelor/clasarea cererilor si reticenta consumatorilor fata de posibilitatea de solutionare a cererilor lor in cadrul CSALB.