Ultima mare industrie a României, amenințată de concedieri masive. Care este motivul

muncitor
Shutterstock

Înăsprirea reglementărilor de mediu ar putea duce la pierderea a milioane de locuri de muncă din industria auto europeană, potrivit unui document intern al producătorilor. România are circa 180.000 de angajați în domeniu, ultima sa mare industrie.

Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE şi în consecinţă milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susţine agenţia de presă DPA care a consultat acest document intern.

România are circa 180.000 de angajați direcți în ultima sa mare industrie, cea auto, alte 60.000 de persoane lucrând în domeniile adiacente.

Numărul reprezintă 7% din totalul angajaților din industria auto europeană și 15% din totalul angajaților din industria românească.

În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2.

Citește și
Volkswagen
Probleme pentru un mare producător auto din Europa. Se pregătește să închidă din fabrici

"Nu există un motor cu combustie care să emită mai puţin de 95,6 grame CO2/km", se precizează în documentul menţionat.

Chiar şi un automobil hibrid este puţin probabil să respecte limita. "În consecinţă, industria UE se va confrunta cu amenzi de ordinul miliardelor. Cei care vor dori să evite amenzile, nu vor avea altă alegere decât să îşi reducă semnificativ producţia, ceea ce pune în pericol milioane de locuri de muncă din UE", avertizează acest document care circulă la nivelul industriei auto europene.

Se propune amânarea reglementărilor mai stricte

Amenzi de 13 miliarde euro ar putea fi impuse numai pentru vânzarea de autoturisme. În plus, ar putea fi impuse amenzi de până la trei miliarde euro pentru vehiculele comerciale uşoare.

Asta ar reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule care trece deja printr-o perioadă dificilă.

Documentul susţine că producţia şi comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite ca o modalitate pentru a evita amenzile. Este vorba de un volum echivalent cu producţia a opt fabrici de automobile, ceea ce ar însemna pierderea mai multor milioane de locuri de muncă.

Pentru a evita acest scenariu, documentul menţionat propune utilizarea unei prevederi de urgenţă, care a fost utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Aceasta ar permite Comisiei Europene să amâne introducerea unor reglementări mai stricte timp de doi ani.

Solicitată pentru comentarii, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conştientă de existenţa documentului intern dar a subliniat că acesta nu reprezintă punctul de vedere al asociaţiei.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
România are cele mai scumpe polițe RCA din regiune. COTAR: 40% din sumele plătite de şoferi
România are cele mai scumpe polițe RCA din regiune. COTAR: 40% din sumele plătite de şoferi "se evaporă" în alte ţări

România plăteşte cel mai ridicat preţ al poliţei de asigurări obligatorii auto RCA din regiune, de circa 220 de euro, deşi despăgubirile RCA au scăzut cu 9%, susţin transportatorii.

Probleme pentru un mare producător auto din Europa. Se pregătește să închidă din fabrici
Probleme pentru un mare producător auto din Europa. Se pregătește să închidă din fabrici

Constructorul auto Volkswagen a anunţat luni că nu mai poate exclude scenariul închiderii unor uzine din Germania, în contextul în care vrea să realizeze economii în valoare de mai multe miliarde de euro la marca sa principală VW, informează Reuters.

Companiile auto au început să aibă programe de internship pentru roboți
Companiile auto au început să aibă programe de internship pentru roboți

Roboții umanoizi au început să lucreze în fabricile auto. Se întamplă în America și în China. Tot mai multe companii din domeniu au programe de internship pentru roboți, care vor lucra în zonele de asamblare a mașinilor.  

Un mare producător auto vrea să renunțe la mașinile clasice, care merg doar pe benzină și motorină
Un mare producător auto vrea să renunțe la mașinile clasice, care merg doar pe benzină și motorină

Toyota ar putea fi unul dintre producători de automobile tradiţionali care dezvoltă cel mai lent vehicule electrice, dar ar putea fi primul care să abandoneze maşinile alimentate doar cu benzină, în favoarea celor hibride, relatează Reuters.

 

Mașinile pe care românii au început să nu le mai cumpere. Înmatriculările lor au scăzut cu 70% în ultima lună
Mașinile pe care românii au început să nu le mai cumpere. Înmatriculările lor au scăzut cu 70% în ultima lună

Conform celor mai recente rapoarte ale analiștilor auto, piața mașinilor electrice se prăbușește. Înmatriculările acestora au avut luna trecută o scădere de aproape 70%, față de anul trecut, după ce subvenția de la stat a fost redusă.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..