Mașinile pe care românii au început să nu le mai cumpere. Înmatriculările lor au scăzut cu 70% în ultima lună

×
Codul embed a fost copiat

Conform celor mai recente rapoarte ale analiștilor auto, piața mașinilor electrice se prăbușește. Înmatriculările acestora au avut luna trecută o scădere de aproape 70%, față de anul trecut, după ce subvenția de la stat a fost redusă.

La fel se întâmplă, și în Germania, unde interesul pentru autoturismele verzi, a scăzut odată cu anularea subvențiilor.

Înmatriculările de mașini electrice au înregistrat cea mai mare scădere de la introducerea lor pe piața din România.

Dacă anul trecut interesul era crescut, în luna iulie, de pildă, înmatriculările s-au prăbușit cu aproape 70 de procente. Interesul a crescut pentru autoturismele hibride.

Alexandra Gherguș, consilier vânzări: „Există o scădere a cererii automobilelor electrice pe piață. Pe lângă cauzele cunoscute a lipsei stațiilor de încărcare și autonomia limitată a bateriilor electrice, anul acesta s-a adăugat și scăderea subvenției acordate prin programul Rabla Plus observăm și o creștere pentru automobilele full hybrid pentru că acestea oferă clienților un consum redus, fără a fi necesară încărcarea la priză”.

Citește și
Masina electrica la incarcat
Una dintre cele mai vândute mașini „verzi”, ameninţată cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UE

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Autoritățile de la mediu au decis să mute din nou banii de la programul Rabla Plus pentru persoane fizice, pentru că fondurile nu s-au epuizat. 240 de milioane au ajuns la persoanele juridice, adică la firme, însă nici aici interesul nu e mare.

Situație similară în Germania

Iar 120 de milioane de lei au fost dați instituțiilor publice. Pentru acestea, fondurile s-au epuizat în jumătate de oră. Și asta pentru că, de exemplu, voucherul pentru o persoană fizică nu poate să depășească 50% din valoarea mașinii. Pentru primării sau alte instituții publice regula nu mai e valabilă.

Alexandru Budeanu, membru în Consiliul Director APIA: „Probabil că pentru anul acesta e prea târziu pentru a interveni, aici organele statului trebuie să ia în calcul și să pornească niște discuții atât cu reprezentanții din industria auto, cât și cu producătorii în vederea stabilirii suportului pentru anul viitor”.

În aceași situație se află și Germania. În decembrie, autoritățile germane au decis să oprească brusc subvențiile pentru autoturismele electrice. Luna trecută au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 37%, cea mai mare din iarnă. Valul mașinilor verzi a ajuns la saturație, mai ales că oferta pe piața auto este din ce în ce mai mare.

Costin Giurgea, realizatorul emisiunii SuperSpeed: „Existau semnale și în America încă de anul trecut, în Statele Unite am văzut și acolo o liniștire cumva a cererii. Există opțiuni pe piață, această tehnologie care a avansat de la an la an extraordinar de mult ne permite acum să avem pe piață pentru cumpărători în afară de soluția clasică de combustie internă să avem o soluție fiabilă de mașini hibride, care împacă și capra și varza, care îți oferă și emisii scăzute și autonomie pentru drumuri extinse”.

În paralel, a crescut din nou interesul pentru mașinile second-hand. Doar luna trecută au fost înscrise cu 20% mai mult față de de aceeași perioadă a anului trecut.

Articol recomandat de sport.ro
După Serena Williams și Maria Sharapova, Dimitrov a ajuns împreună cu o actriță cunoscută de la Hollywood
După Serena Williams și Maria Sharapova, Dimitrov a ajuns împreună cu o actriță cunoscută de la Hollywood
Citește și...
De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România
De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România

Piața mașinilor 100% electrice este în cădere. Potrivit specialiștilor din domeniu, după ce au scăzut stimulentele acordate de stat, numărul înmatriculărilor de mașini verzi a ajuns la cel mai scăzut nivel prin comparație cu anii trecuți.  

Una dintre cele mai vândute mașini „verzi”, ameninţată cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UE
Una dintre cele mai vândute mașini „verzi”, ameninţată cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UE

Automobilul Mini complet electric al BMW, fabricat în China, urmează să fie lovit de cel mai mare tarif pentru vehicule electrice, de 38,1%, conform planurilor provizorii ale UE.

Grecia a schimbat regulile pentru mașinile electrice, hibrid și pe GPL. În ce condiții nu mai au voie pe feribot
Grecia a schimbat regulile pentru mașinile electrice, hibrid și pe GPL. În ce condiții nu mai au voie pe feribot

Dacă aveți în plan o vacanță în Grecia în perioada următoare, aflați că autoritățile elene au schimbat regulile pentru șoferii care au mașini electrice, hibrid sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL).

Recomandări
Moţiunea de cenzură împotriva Comisiei Europene a fost respinsă de Parlamentul European cu o largă majoritate
Moţiunea de cenzură împotriva Comisiei Europene a fost respinsă de Parlamentul European cu o largă majoritate

Moţiunea de cenzură iniţiată de eurodeputatul român Gheorghe Piperea (AUR) a fost respinsă joi, la Strasbourg, cu o largă majoritate de Parlamentul European, cu voturi 360 de voturi împotrivă, 175 de voturi pentru şi 18 abţineri.

Compania Blue Air, deținută de statul român, a intrat oficial în faliment. Toate activele companiei vor fi valorificate
Compania Blue Air, deținută de statul român, a intrat oficial în faliment. Toate activele companiei vor fi valorificate

Procedura falimentului faţă de compania Blue Air Aviation SA a fost deschisă, anunţă Infinexa, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea şi finanţarea firmelor aflate în dificultate. 

„Fabrica de Moșteniri”, destructurată la Constanța. 16 persoane, inclusiv notari, au lăsat fără case mai mulți bătrâni
„Fabrica de Moșteniri”, destructurată la Constanța. 16 persoane, inclusiv notari, au lăsat fără case mai mulți bătrâni

În Constanța, 16 persoane, între care doi notari și un executor judecătoresc au ajuns după gratii pentru că pe parcursul a 10 ani ar fi abuzat și lăsat fără case mai mulți vârstnici. Cazul este instrumentat de DIICOT.