Masterplanul de transport a fost modificat. Care sunt autostrazile si drumurile expres ce trebuie finalizate pana in 2020

×
Codul embed a fost copiat

Bucata de autostrada dintre Sibiu si Pitesti a devenit prioritatea de grad zero a Ministerului Transporturilor.

Autoritatile au modificat planul general de transport, la sugestia Comisiei Europene. Iar pe lista scurta a autoritatilor au intrat si tronsoanele Bacau-Pascani, respectiv Brasov - Comarnic - Ploiesti. Reteaua de autostrazi si drumuri expres ar trebui finalizata pana in 2020.

Dupa ce a primit recomandarile Comisiei Europene, Guvernul a refacut strategia in domeniul rutier pentru perioada 2014-2020. Astfel, cei 120 de kilometri ce completeaza coridorul 4 intre Sibiu si Pitesti devin prioritatea numarul unu pentru urmatorii 5 ani.

Sibiu-Pitesti a castigat puncte din partea Comisiei Europene pe considerentul de missing-link - adica o veriga lipsa care face legatura intre doua tronsoane finalizate sau aflate deja in exploatare. In acest caz este vorba de Bucuresti-Pitesti la unul dintre capete, respectiv Sibiu-Deva la celalalt.

In topul constructiilor prioritare aflate momentan in stadiu incipient raman tronsonul dintre Bacau si Pascani si ruta care face legatura cu Republica Moldova: Targu Neamt - Pascani -Iasi - Ungheni.

Citește și
Autostrada
CNADNR a atribuit un contract de aproape 200 mil/euro. Banii sunt pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Bacau - Bors
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

In ce priveste zona de centru si sud a tarii, rutele care vor avea intaietate vor fi autostrada Brasov-Comarnic-Ploiesti si tronsoanele Sibiu-Brasov, respectiv Pitesti-Craiova.

Autostrada Transilvania ar trebui sa ajunga pana la granita cu Ungaria pana in 2020, pentru ca tronsoanele Nadaselu-Suplacu de Barcau, Suplacu de Barcau-Bors raman pe lista de investitii.

In categoria de drumuri care trebuie realizatate pana in 2020 intra si cateva sosele expres care fac legatura intre Ploiesti si Bacau pe ruta Buzau - Focsani, respectiv o noua legatura intre Tulcea si Constanta. Ultimul drum a capatat prioritate la finantare pentru ca se afla in zona de investitii Delta Dunarii.

Implementarea masterplanului ne costa in total 12.6 miliarde de euro. Pentru acest proiect Romania are la dispozitie si bani europeni: 4.8 miliarde de euro, din fonduri structurale. Restul trebuie dat de stat.

Odata ce masterplanul 2014-2020 primeste girul Comisiei Europene, proiectele considerate prioritare vor avea castig de cauza in fata altor investitii din domeniul rutier.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Sofer fara permis prins conducand cu o viteza de 220 km/ora pe Autostrada Soarelui. Ce amenda a primit de la Politia Rutiera
Sofer fara permis prins conducand cu o viteza de 220 km/ora pe Autostrada Soarelui. Ce amenda a primit de la Politia Rutiera

Un sofer a fost prins de radar conducand pe Autostrada Soarelui cu 220 de kilometri pe ora. Echipajul de politie rutiera care l-a oprit pe sofer a constatat ca acesta avea permisul retinut tot pentru depasirea vitezei legale.

CNADNR a atribuit un contract de aproape 200 mil/euro. Banii sunt pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Bacau - Bors
CNADNR a atribuit un contract de aproape 200 mil/euro. Banii sunt pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Bacau - Bors

CNADNR a atribuit la finele lunii martie unei asocieri romano - spaniole un contract de 197,5 milioane euro, cu TVA.

Primii kilometri de autostrada in Moldova: Contractul pentru centura ocolitoare a Bacaului, semnat cu o firma turceasca
Primii kilometri de autostrada in Moldova: Contractul pentru centura ocolitoare a Bacaului, semnat cu o firma turceasca

Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an si patru luni de la finalizarea initiala a licitatiei publice.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.