Taxele de stationare, solutia Bancii Europene pentru cele 100.000 de masini parcate ilegal in Capitala. Care ar fi tarifele

07-02-2016 18:01

In cativa ani, cei care parcheaza pe strazile din Bucuresti ar putea fi obligati sa plateasca.

Aceasta solutie a fost propusa de expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie, pentru a descuraja soferii sa-si mai lase masinile peste tot.

Reprezentantii primariei iau in calcul recomandarile insa spun ca nu le vor pune in practica pana cand nu vor construi suficiente parcari subterane.

Asa arata la pranz Soseaua Mihai Bravu. Sunt doua benzi, insa doar una poate fi folosita, pentru ca cealalta este ocupata de masini parcate. Unii au ocupat si trecerea de pietoni.

Estimarile arata ca in Bucuresti sunt circa 100.000 de masini parcate ilegal. Soferii cauta sa isi lase autoturismul cat mai aproape de locul unde au treaba, fara sa tina cont de faptul ca ar putea bloca traficul. Cu toate acestea, cei care ocupa abuziv spatiul public, rareori sunt pedepsiti".

Soferii se pot alege cu cel mult o amenda pentru ca in Capitala a fost interzisa ridicarea masinilor parcate neregulamentar.

"Sunt parcate foarte prost, dar e vina autoritatilor ca nici nu au locuri de parcare"

Expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie cred ca soferii nu vor mai parca pe strazi daca sunt pusi sa plateasca.

Potrivit planului de mobilitate urbana durabila, tarifele pentru parcare vor creste in functie de cat timp isi lasa soferul masina acolo. De la 5 lei pentru o ora pana la aproape 20 de lei pentru 2 ore si jumatate, cat va fi timpul maxim de stationare in zonele aglomerate. Tarifele se vor aplica numai in intervalul 8 -19, iar pe timpul noptii parcarea va fi gratuita.

Singurii care vor avea gratuitate sunt cei cu masini electrice, persoanele cu handicap si taximetristii. Soferii care locuiesc in zona vor plati o taxa anuala.

"Atata timp cat sunt locuri de parcare, platim."

In Bucuresti sunt inmatriculate peste un milion 100 de mii de masini, la care se adauga un milion de autoturisme in tranzit. Locuri de parcare sunt insa, doar 450.000.

Alex Ichim, purt. de cuv. Primaria Municipiului Bucuresti: "Este clar ca aceste masuri vor fi luate dupa ce primaria capitalei identifica niste locatii pentru realizarea unor parcari subterane. ele exista deja conturate ca si proiect. si aici ma refer la 7 parcari subterane in zona centrala a orasului."

Asadar, va dura ani buni pana cand aceste solutii ar putea fi puse in practica.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila se afla in dezbatere publica la Ministerul Dezvoltarii. Reprezentantii primariei Capitalei spun ca ar putea dura ani buni pana cand ar putea fi puse in practica.


VIDEO PROTVPLUS.RO