Taxele de stationare, solutia Bancii Europene pentru cele 100.000 de masini parcate ilegal in Capitala. Care ar fi tarifele

×
Codul embed a fost copiat

In cativa ani, cei care parcheaza pe strazile din Bucuresti ar putea fi obligati sa plateasca.

Aceasta solutie a fost propusa de expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie, pentru a descuraja soferii sa-si mai lase masinile peste tot.

Reprezentantii primariei iau in calcul recomandarile insa spun ca nu le vor pune in practica pana cand nu vor construi suficiente parcari subterane.

Asa arata la pranz Soseaua Mihai Bravu. Sunt doua benzi, insa doar una poate fi folosita, pentru ca cealalta este ocupata de masini parcate. Unii au ocupat si trecerea de pietoni.

Estimarile arata ca in Bucuresti sunt circa 100.000 de masini parcate ilegal. Soferii cauta sa isi lase autoturismul cat mai aproape de locul unde au treaba, fara sa tina cont de faptul ca ar putea bloca traficul. Cu toate acestea, cei care ocupa abuziv spatiul public, rareori sunt pedepsiti".

Citește și
RATB
Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Soferii se pot alege cu cel mult o amenda pentru ca in Capitala a fost interzisa ridicarea masinilor parcate neregulamentar.

"Sunt parcate foarte prost, dar e vina autoritatilor ca nici nu au locuri de parcare"

Expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie cred ca soferii nu vor mai parca pe strazi daca sunt pusi sa plateasca.

Potrivit planului de mobilitate urbana durabila, tarifele pentru parcare vor creste in functie de cat timp isi lasa soferul masina acolo. De la 5 lei pentru o ora pana la aproape 20 de lei pentru 2 ore si jumatate, cat va fi timpul maxim de stationare in zonele aglomerate. Tarifele se vor aplica numai in intervalul 8 -19, iar pe timpul noptii parcarea va fi gratuita.

Singurii care vor avea gratuitate sunt cei cu masini electrice, persoanele cu handicap si taximetristii. Soferii care locuiesc in zona vor plati o taxa anuala.

"Atata timp cat sunt locuri de parcare, platim."

In Bucuresti sunt inmatriculate peste un milion 100 de mii de masini, la care se adauga un milion de autoturisme in tranzit. Locuri de parcare sunt insa, doar 450.000.

Alex Ichim, purt. de cuv. Primaria Municipiului Bucuresti: "Este clar ca aceste masuri vor fi luate dupa ce primaria capitalei identifica niste locatii pentru realizarea unor parcari subterane. ele exista deja conturate ca si proiect. si aici ma refer la 7 parcari subterane in zona centrala a orasului."

Asadar, va dura ani buni pana cand aceste solutii ar putea fi puse in practica.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila se afla in dezbatere publica la Ministerul Dezvoltarii. Reprezentantii primariei Capitalei spun ca ar putea dura ani buni pana cand ar putea fi puse in practica.

Articol recomandat de sport.ro
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
Citește și...
O imensa lada de gunoi! Topirea zapezii scoate la lumina un Bucuresti plin de resturi alimentare si dejectii de animale
O imensa lada de gunoi! Topirea zapezii scoate la lumina un Bucuresti plin de resturi alimentare si dejectii de animale

Odata cu topirea zapezii, Bucurestiul se arata in toata splendoarea plin de noroi, resturi alimentare si dejectii de animale. Responsabili pentru aceasta imensa lada de gunoi sunt in primul rand oamenii.

Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze
Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti vor aplica masuri prin care intentioneaza sa stabileasca, cu exactitate, si nu pe baza de estimari, numarul calatorilor care utilizeaza fiecare linie si mijloc de transport.

Reactia CNADNR dupa accidentele grave produse pe DN1. Cu ce ar putea fi inlocuite bordurile care separa sensurile
Reactia CNADNR dupa accidentele grave produse pe DN1. Cu ce ar putea fi inlocuite bordurile care separa sensurile

Compania Nationala de Drumuri se gandeste sa inlocuiasca bordurile care separa sensurile de pe DN1, la intrarea in Bucuresti, dupa ce a ajuns la concluzia ca sunt un pericol pentru soferi.

Recomandări
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității
Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității

Parchetul General a anunţat oficial, vineri, punerea sub acuzare a fostului preşedinte Ion Iliescu pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, în dosarul Mineriadei din iunie 1990.

Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă
Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă

Sorina Pintea, fostul ministru social-democrat al Sănătății, a fost condamnată, vineri, la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită în formă continuată. Decizia instanței nu este definitivă.