Taxele de stationare, solutia Bancii Europene pentru cele 100.000 de masini parcate ilegal in Capitala. Care ar fi tarifele

×
Codul embed a fost copiat

In cativa ani, cei care parcheaza pe strazile din Bucuresti ar putea fi obligati sa plateasca.

Aceasta solutie a fost propusa de expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie, pentru a descuraja soferii sa-si mai lase masinile peste tot.

Reprezentantii primariei iau in calcul recomandarile insa spun ca nu le vor pune in practica pana cand nu vor construi suficiente parcari subterane.

Asa arata la pranz Soseaua Mihai Bravu. Sunt doua benzi, insa doar una poate fi folosita, pentru ca cealalta este ocupata de masini parcate. Unii au ocupat si trecerea de pietoni.

Estimarile arata ca in Bucuresti sunt circa 100.000 de masini parcate ilegal. Soferii cauta sa isi lase autoturismul cat mai aproape de locul unde au treaba, fara sa tina cont de faptul ca ar putea bloca traficul. Cu toate acestea, cei care ocupa abuziv spatiul public, rareori sunt pedepsiti".

Citește și
RATB
Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze

Soferii se pot alege cu cel mult o amenda pentru ca in Capitala a fost interzisa ridicarea masinilor parcate neregulamentar.

"Sunt parcate foarte prost, dar e vina autoritatilor ca nici nu au locuri de parcare"

Expertii contactati de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie cred ca soferii nu vor mai parca pe strazi daca sunt pusi sa plateasca.

Potrivit planului de mobilitate urbana durabila, tarifele pentru parcare vor creste in functie de cat timp isi lasa soferul masina acolo. De la 5 lei pentru o ora pana la aproape 20 de lei pentru 2 ore si jumatate, cat va fi timpul maxim de stationare in zonele aglomerate. Tarifele se vor aplica numai in intervalul 8 -19, iar pe timpul noptii parcarea va fi gratuita.

Singurii care vor avea gratuitate sunt cei cu masini electrice, persoanele cu handicap si taximetristii. Soferii care locuiesc in zona vor plati o taxa anuala.

"Atata timp cat sunt locuri de parcare, platim."

In Bucuresti sunt inmatriculate peste un milion 100 de mii de masini, la care se adauga un milion de autoturisme in tranzit. Locuri de parcare sunt insa, doar 450.000.

Alex Ichim, purt. de cuv. Primaria Municipiului Bucuresti: "Este clar ca aceste masuri vor fi luate dupa ce primaria capitalei identifica niste locatii pentru realizarea unor parcari subterane. ele exista deja conturate ca si proiect. si aici ma refer la 7 parcari subterane in zona centrala a orasului."

Asadar, va dura ani buni pana cand aceste solutii ar putea fi puse in practica.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila se afla in dezbatere publica la Ministerul Dezvoltarii. Reprezentantii primariei Capitalei spun ca ar putea dura ani buni pana cand ar putea fi puse in practica.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
O imensa lada de gunoi! Topirea zapezii scoate la lumina un Bucuresti plin de resturi alimentare si dejectii de animale
O imensa lada de gunoi! Topirea zapezii scoate la lumina un Bucuresti plin de resturi alimentare si dejectii de animale

Odata cu topirea zapezii, Bucurestiul se arata in toata splendoarea plin de noroi, resturi alimentare si dejectii de animale. Responsabili pentru aceasta imensa lada de gunoi sunt in primul rand oamenii.

Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze
Masurile anuntate de RATB dupa scandalul in care doi controlori au agresat un calator care a refuzat sa se legitimeze

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti vor aplica masuri prin care intentioneaza sa stabileasca, cu exactitate, si nu pe baza de estimari, numarul calatorilor care utilizeaza fiecare linie si mijloc de transport.

Reactia CNADNR dupa accidentele grave produse pe DN1. Cu ce ar putea fi inlocuite bordurile care separa sensurile
Reactia CNADNR dupa accidentele grave produse pe DN1. Cu ce ar putea fi inlocuite bordurile care separa sensurile

Compania Nationala de Drumuri se gandeste sa inlocuiasca bordurile care separa sensurile de pe DN1, la intrarea in Bucuresti, dupa ce a ajuns la concluzia ca sunt un pericol pentru soferi.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.