Reactia CNADNR dupa accidentele grave produse pe DN1. Cu ce ar putea fi inlocuite bordurile care separa sensurile

×
Codul embed a fost copiat

Compania Nationala de Drumuri se gandeste sa inlocuiasca bordurile care separa sensurile de pe DN1, la intrarea in Bucuresti, dupa ce a ajuns la concluzia ca sunt un pericol pentru soferi.

Acum doua zile, patru oameni au fost grav raniti intr-un accident, iar aceste borduri au amplificat efectele tragediei. Au fost puse cu scopul de a separa sensurile si nu pentru protectie, s-au justificat reprezentantii companiei, care vor sa puna in loc niste stalpi legati de corzi metalice un sistem intalnit in Suedia.

Borduri inalte de 15 centimetri si late de 1 metru, denumite insule mediane sunt solutia gasita de inspectorii de la Compania Drumuri si Autostrazi pentru o parte din drumul National 1. De ce? Directorul CNADNR, Catalin Homor a explicat ca bordura nu este pentru protectie ci "unul din criteriile determinante avute in vedere (...) a fost acela de a putea fi asigurat accesul autovehiculelor destinate interventiei in situatii de urgenta."

Numai ca efectul acestor borduri este unul dramatic in situatia in care un sofer pierde controlul masinii si le loveste cu roata. Vehiculul este proiectat pe contrasens, de cele mai multe ori, in aer, soferul nemaiavand cum sa-l redreseze.

Si Alexandru Petrescu, expert tehnic judiciar, spune ca aceste borduri sunt periculoase.

Citește și
raed arafat
O femeie a fost accidentata pe DN1, la intrarea in Bucuresti. Raed Arafat i-a acordat primul ajutor
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

Alexandru Petrescu: "In functie de forta de impact masina se poate chiar rasturna sau pur si simplu ii creaza o mare problema soferului care trebui sa corecteze traiectoria, si de multe ori nu poate corecta, nu stie ce se intampla, ajunge pe contrasens si se produc la tragedii."

De aceeasi parere sunt si cei mai multi dintre soferii care circula pe acolo. Pe DN1 trec zilnic peste 60.000 de vehicule.

Nu stim daca accidentele cumplite inregistrate pe acest segement de drum le-au schimbat parerea celor de la CNADNR, dar acum isi pun problema sa ofere mai multa siguranta in trafic montand sisteme de protectie.

Aceste borduri s-au dovedit a fi o alegerea ucigasa din partea celor care au hotarat ca pot fi o solutie pentru separarea sensurilor de mers. Exista discutii la CNADNR ca bordurile sa fie inlocuite cu un alt tip de separatoare de sens.

Este vorba despre stalpi legati intre ei de corzi metalice. O solutie folosita in Suedia pentru a separa sensurile pe drumurile inguste.

Alexandru Petrescu: "Poate ca ar fi mai bun decat bordurile ar fi un salt dar pe de alta parte poate nu este cea mai nimerita solutie. Din punct de vedere al capacitatii efective de oprire al autoturismului care ar putea ajunge pe contrasens lucru sunt discutabile in ce masura are aceasta forta."

Proiectul va fi insa unul pilot, si numai daca isi va dovedi eficienta va fi implementat in viitor.
 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Animatie grafica. Lunga lista de vinovati pentru alte patru victime ale celui mai periculos drum din Romania: DN1
Animatie grafica. Lunga lista de vinovati pentru alte patru victime ale celui mai periculos drum din Romania: DN1

Cel mai periculos drum din Romania, DN1, a facut alte 4 victime. Soseaua care strabate tara de la un capat la altul detine un record trist la cel mai mare numar de morti si raniti, in accidente rutiere.
 

O femeie a fost accidentata pe DN1, la intrarea in Bucuresti. Raed Arafat i-a acordat primul ajutor
O femeie a fost accidentata pe DN1, la intrarea in Bucuresti. Raed Arafat i-a acordat primul ajutor

Un accident rutier s-a produs vineri dimineata pe DN1, in urma caruia o femeie de circa 39 de ani a fost accidentata de un autoturism in timp ce traversa neregulamentar, au anuntat oficiali ai Brigazii Rutiere.

Autostrada demolata le-a schimbat vietile oamenilor din judetul Sibiu.
Autostrada demolata le-a schimbat vietile oamenilor din judetul Sibiu. "Ti-e groaza sa iesi pe strada, sa traversezi"

Aglomeratie, zgomot si pericol de accidente: de asta au parte localnicii din Apoldu de sus si Miercurea Sibiului, pana cand bucata de 22 de km din tronsonul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie va fi refacuta.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt
Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt

În mai multe zone din țară se circulă cu dificultate, vineri. În județele. ANM a emis cod roșu și portocaliu de viscol pe parcursul zilei în mai multe zone. Este de asemenea în vigoare și o avertizare de vânt puternic.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.