Autostrada de peste apa a Romaniei. Explicatia pentru dezastrul de pe Orastie-Sibiu sta sub terenul pe care a fost construita

×
Codul embed a fost copiat

Constructia de autostrazi a mai bifat un esec jenant in istoria infrastructurii romanesti. Autostrada Orastie-Sibiu, inchisa din cauza alunecarilor de teren, va trebui refacuta de la zero pe o distanta de 300 de metri.

O recunoaste chiar Compania Nationala de Drumuri. Motivul este unul bizar. Soseaua de viteza a fost construita pe argila si apa, fara masuri de consolidare.

Asa arata acum autostrada Orastie - Sibiu, deschisa circulatiei anul trecut, pe 14 noiembrie, cu 2 zile inainte de alegeri. Dupa nici 2 saptamani, au aparut primele fisuri.

Compania Nationala de Drumuri spunea atunci ca investigatiile au aratat ca fisurile sunt superficiale si nu afecteaza stabilitatea autostrazii.

Dar crapaturile nu au tinut cont de comunicatele de presa si au crescut enorm. Acum o luna, autostrada de 22 de kilometri a fost inchisa, pentru ca o portiune de 300 de metri a luat-o la vale.

Citește și
Autostrazi
"Performanta" fara precedent stabilita de Romania, in 2015. Cum a fost posibil sa pierdem 9 km de autostrada in acest an

Dupa ce au inceput sapaturile, muncitorii au descoperit ca au construit totul pe... apa. Este vorba de o zona cu apa si argila. Fara consolidarea terenului, soseaua a alunecat.

Miercuri, compania anunta printr-un alt comunicat ca: "A solicitat inca trei expertize independente. Concluzia la care s-a ajuns confirma nerespectarea proiectului tehnic aprobat si geseli de executie."

Altfel spus, CNADNR sustine ca firma italiana Salini Impregilio, care in acest caz a fost si proiectant si constructor, stia de problema. Cere acum ca Salini Impregilio sa repare totul si sa refaca de la zero cei 300 de metri pe banii lor. Reprezentantii companiei italiene nu au fost de gasit pentru a comenta declaratiile CNADNR.

Lucrarea are o garantie de 4 ani, dar statul roman nu a semnat inca procesul verbal de predare-primire. Membrii asociatiilor care monitorizeaza constructia de autostrazi din Romania sustin ca vina pentru acest esec este impartita.

Directorul General al Companiei nationale de Drumuri si Autostrazi spune ca problema nu poate fi rezolvata peste noapte.

De altfel, surse din cadrul companiei sustin ca exista doua variante pentru a rezolva aceasta problema. Prima, mai scumpa, prin care vor fi turnati piloni de 20 de metri in adancime, iar peste ei va fi construita autostrada.

Varianta a doua, mai ieftina si pe placul Companiei ar fi sa se umple zona cu pietris care ar consolida terenul. Autostrada construita astfel ar fi rezistenta. Lucrarile la tronsonul de 22 de kilometri dintre Orastie si Sibiu au inceput in 2011 si au costat aproape 140 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
O portiune dintr-o autostrada din Romania a fost demolata si trebuie refacuta. Situatie fara precedent in istoria tarii
O portiune dintr-o autostrada din Romania a fost demolata si trebuie refacuta. Situatie fara precedent in istoria tarii

Situatie fara precedent in istoria de tot rasul a autostrazilor din Romania. O portiune din Autostrada Orastie-Sibiu, inaugurata in urma cu doar un an, a fost demolata, iar acum trebuie refacuta.

"Performanta" fara precedent stabilita de Romania, in 2015. Cum a fost posibil sa pierdem 9 km de autostrada in acest an

Romania are nesansa ca in 2015 sa doboare un record rusinos la capitolul infrastructura: minus 9 kilometri de autostrada. Da, ati auzit bine, pentru prima data in istorie se raporteaza nu kilometri dati in folosinta, ci kilometri pierduti.

Premiera absoluta: Romania inchide o autostrada la 9 luni dupa inaugurare. Cum pierd autoritatile 1,2 mld. EUR pentru drumuri
Premiera absoluta: Romania inchide o autostrada la 9 luni dupa inaugurare. Cum pierd autoritatile 1,2 mld. EUR pentru drumuri

In loc sa circulam deja pe miile de kilometrii de autostrada din promisiunile politicienilor, ne pregatim sa ingropam oficial 1,2 miliarde de euro in incompetenta autoritatilor.

Recomandări
Președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe Marcel Ciolacu. Liderul PSD: ”Trăim vremuri complicate”
Președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe Marcel Ciolacu. Liderul PSD: ”Trăim vremuri complicate”

Așa cum era de așteptat, președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe liderul PSD Marcel Ciolacu, propus de coaliția PSD-PNL-UDMR-minorități.

Cine este Crin Antonescu, susținut la președinție. Discursul din 2012, când a fost președinte interimar în locul lui Băsescu
Cine este Crin Antonescu, susținut la președinție. Discursul din 2012, când a fost președinte interimar în locul lui Băsescu

În perioada 10 iulie 2012–31 august 2012, Crin Antonescu a fost președinte interimar al României, în urma suspendării din funcție a președintelui ales Traian Băsescu de către Parlament.

Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja
Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja

Prin măsurile necesare reducerii deficitului bugetar imens, care amenință viitorul întregii economii se numără și înghețarea salariilor bugetarilor, după doi ani de valuri de majorări.