Suntem vicecampionii Uniunii Europene la scumpirea cărnii. Prețurile la vită și porc sunt cele mai mari

×
Codul embed a fost copiat

Suntem vicecampionii Uniunii Europene la scumpirea cărnii! Cel mai mult plătim pentru vită și porc, însă prețurile sunt tot mai mari și la carnea de oaie ori miel, căutată mai ales în această perioadă.

Și asta, deși unele costuri, sunt mai mici decât anul trecut, conform specialiștilor. De vină ar fi şi importurile, pentru că numai la sectorul avicol nu suntem dependenți de alte state.

În ciorbe, tocănițe, la cuptor sau la grătar, carnea nu lipsește de pe mesele noastre. Cu o medie de 30 de lei pe kilogram, produsele din porc rămân cele mai căutate, însă există cerere și pentru vită sau oaie, în ciuda prețurilor tot mai mari.

De la un an la altul, potrivit datelor INS, carnea de vită este mai scumpă cu aproape 12 procente, porcul cu 9,4 la sută, carnea de oaie cu 5,4 , iar puiul cu 2,2 la sută.

Carnea s-a scumpit în toate țările europene, însă noi, avem printre cele mai mari prețuri.

Citește și
combinat otelu rosu
Un român a cumpărat combinatul Oțelu Roșu, cu o istorie seculară și falimentat de ruși. Ce va urma

Prețul la carne în Uniunea Europeană a fost cu 3,3% mai mare în luna februarie 2024 față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în rândul statelor membre, cele mai mari creșteri au fost în Bulgăria 8,2 la sută , urmată de România cu 7,7 la sută potrivit datelor Eurostat. Scumpiri au avut loc în majoritatea țărilor, cu excepția a trei state unde produsele din carne s-au ieftinit - s a întâmplat în Cehia, Finlanda și Danemarca.

La nivel european, prețurile și-au potolit ritmul de creștere iar rata inflația a scăzut în februrie la 2,8 la sută.

În paralel, în ultimele luni și tarifele internaționale la energie au scăzut, iar pe piața de combustibili nu au mai fost şocuri. La noi însă, prețurile la energie sunt plafonate.

Iar cei din industrie spun că nu au simţit ieftinirile.

Dumitru GRigorean, Asociația Carne de vită: „Asistăm la uşoare scăderi, chiar și la motorină, în ferme nu sunt instalaţii de muls, tancuri de răcire, costuri sunt cu motorina și cu furajele, după un an secetos, prețul s-a dublat. Nu am simţi nicio scădere de preţ la furaje sau la cereale. Pentru că până ajunge furajul la noi în ferme, trece prin procesare, trece prin mai mule etape şi costurile sunt mari.”

Iar în cazul porcului, prețurile mari sunt un rezultat al importurilor masive. Mai acoperim din producție internă doar 20 la sută din consum.

Pe de altă parte, de vreme ce există cerere, comercianții își permit să ceară cât vor.

Ionela Gavrilă, economist: „Evoluţia prețurilor la carne tine de o serie de factori – trebuie să adăugăm și modificările de fiscalitate care influenţează prețurile şiş ă nu uităm de plafonările adaousului comercial care exact la acest lucru se refere la adausul commercial nu la preţurile produselor respective.”

Cât despre carnea de pui, unde ne descurcăm singuri fără să fim constrânși de importuri, producătorii din industrie sunt achetați de Consiliul Concurenței. Autoritățile spun că există suspiciuni că unele companii s-ar fi înțeles să limiteze livrările de carne de pasăre și să ofere aceleași prețuri.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Un român a cumpărat combinatul Oțelu Roșu, cu o istorie seculară și falimentat de ruși. Ce va urma
Un român a cumpărat combinatul Oțelu Roșu, cu o istorie seculară și falimentat de ruși. Ce va urma

Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor de drumuri din România, a cumpărat în mod oficial combinatul de la Oțelu Roșu, în urma unei tranzacții de peste 141 milioane lei. Revitalizarea combinatului va crea peste 600 de locuri de muncă.

"Luni deschidem circulaţia pe încă 21 km”. Anunț al directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Lotul 1 Dumbrava - Mizil al secţiunii de autostradă A7 Ploieşti - Buzău va fi dat în trafic luni, la ora 16:00, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Câte miliarde de euro a pierdut România din cauza votului politic de a o ține atâția ani în afara Schengen - Analiză
Câte miliarde de euro a pierdut România din cauza votului politic de a o ține atâția ani în afara Schengen - Analiză

Menţinerea în afara spaţiului Schengen a costat România peste 2 miliarde de euro anual, ceea ce înseamnă că beneficiile de care s-ar bucura ţara noastră după aderarea completă sunt semnificative, conform unei analize recente.

Recomandări
PSD și PNL, gata să colaboreze din nou. Liberalii acceptă un viitor premier social-democrat. Candidat comun la Cotroceni
PSD și PNL, gata să colaboreze din nou. Liberalii acceptă un viitor premier social-democrat. Candidat comun la Cotroceni

PSD și PNL se pregătesc să colaboreze din nou în viitorul Guvern, alături de UDMR, sub conducerea unui premier social-democrat. Anunțul a fost făcut de președintele liberal Ilie Bolojan, după o ședință a conducerii PNL.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent