Românii au dat comenzi online de 12 milioane de euro pe zi în anul 2019
Românii s-au obișnuit să cumpere tot mai multe produse de pe internet. Anul trecut au dat comenzi de 12 milioane de euro în fiecare zi, conform datelor din industria de comerț online.
Suma totală cheltuită a fost de 4,3 miliarde de euro, iar cele mai multe colete au fost cu aparate electrice și electrocasnice.
Am făcut un experiment și am întrebat 10 oameni dacă fac cumpărături pe internet. Doar doi au zis că da, exact ca în statisticile Eurostat.
Fată: „Mi-am cumpărat recent o boxă portabilă, telefoane nu neapărat, dar oricum umblu pe toate site-urile, compar prețurile, e util. Verific de multe ori să mă asigur că e safe.”
În topul preferințelor se clasează electrocasnicele, iar suma cheltuită, în medie, pentru un aparat a fost de 875 de lei.
Urmează decorațiunile pentru casă, mobilă, articole auto, iar o creștere importantă o au produsele pentru copii. Cheltuielile pentru haine sunt de aproape cinci ori mai mici decât cele pentru electronice, dar sunt mult mai dese.
Andrei Radu, CEO GPeC: „Dacă ne raportăm la valoarea de e-commerce în România, pe 2019, asta însemnând 4,3 miliarde de euro cu aproximație, și dacă am împărți la 365 de zile, am putea spune că în medie românii cheltuiesc 12 milioane de euro pe zi."
Potrivit studiului „pentru diferite achiziții, românii lansează comenzile de la un calculator, dimineață, între orele 10:00-15:00, iar de pe mobil, seara, între 18:00 și 23:00”
Deși piața e în creștere, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019, ceea ce ne situează pe penultimul loc din Uniunea Europeană. Bulgaria ocupă ultimul loc.