Renault suspendă producţia de automobile la mai multe uzine, inclusiv în România

Dacia Renault
Shutterstock

Constructorii auto Renault şi Stellantis au anunţat vineri că vor suspenda producţia de automobile la mai multe uzine din cauza deficitului mondial de semiconductori, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Un purtător de cuvânt de la Renault a precizat că, în cursul săptămânii viitoare, grupul va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi alte două uzine din Maroc şi România, timp de câteva zile.

Purtătorul de cuvânt nu a oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.

Separat, Stellantis, grupul rezultat în urma fuziunii dintre constructorul francez PSA şi cel italian Fiat Chrysler, se confruntă şi el cu o problemă similară. Din cauza lipsei de cipuri, grupul a decis să suspende producţia la uzina de la Eisenach (Germania) unde sunt produse autoturismele marca Opel precum şi la uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen şi Opel, a precizat un purtător de cuvânt.

Şi alţi mari constructori auto din întreaga lume, inclusiv Ford, Toyota Motor Corp şi Volkswagen, se confruntă cu un deficit de cipuri care sunt utilizate în diferite sisteme ale unui automobil, de la controlul navigaţiei şi până la sistemul de asistenţă a şoferului. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri. Aceste cipuri sunt produse în Asia, în principal în Taiwan.

Citește și
dacia noile modele 2020
Britanicii laudă Dacia Sandero: „Cea mai ieftină mașină nouă înainte de Brexit”
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Pandemia de COVID-19 a dus la creşterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice precum laptopuri şi telefoane astfel că producători se chinuie să facă faţă cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de fosta administraţie Trump.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Dacia ar putea avea un nou logo în 2021. Este inspirat din DMC, firma celebrului Delorean
Dacia ar putea avea un nou logo în 2021. Este inspirat din DMC, firma celebrului Delorean

Dacia, deținută de grupul Renault, ar putea avea un nou logo în 2021, potrivit Automobile-Propre.

Britanicii laudă Dacia Sandero: „Cea mai ieftină mașină nouă înainte de Brexit”
Britanicii laudă Dacia Sandero: „Cea mai ieftină mașină nouă înainte de Brexit”

Britanicii consideră că cea mai ieftină mașină care poate fi cumpărată în acest moment este Dacia Sandero. Oferta este însă valabilă doar până la sfârșitul acestui an, înainte de Brexit.

Renault va opri producţia de automobile la o fabrică din Franța. În ce va fi transformată
Renault va opri producţia de automobile la o fabrică din Franța. În ce va fi transformată

Renault va opri producţia de automobile la fabrica Flins de lângă Paris, pe care o va transforma în centru de cercetare, reciclare şi de reparaţii, până în 2024.

Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi
Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi "electrificate"

Mihai Bordeanu, director de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault, a afirmat, vineri, că modelele noi care vor fi lansate începând din anul 2022 vor avea şi opţiunea unei motorizări hibride.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.