Proiect măreț, de un miliard de € pentru un nou terminal la Otopeni. Unde s-ar putea bloca

×
Codul embed a fost copiat

Presat de numărul tot mai mare de pasageri, principalul aeroport al Bucureştiului plănuieşte să se extindă în următorii şase ani.

Oficialii vor să construiască un nou terminal, o parcare şi un metrou intern. Însă proiectul măreţ s-ar putea bloca în instanţă. Cei care deţin terenurile vizate de expropriere au anunţat marți că dau statul în judecată şi cer de 7 ori mai mulţi bani, față de cât li s-a promis.

Aeroportul din Otopeni are aproape 600 de hectare cu tot cu piste, terminal, hangare şi platformele unde stau aeronavele.

Conducerea "Henri Coandă" vrea să cheltuiască un miliard de euro şi spera să îl extindă cu alte 600 de hectare până în 2025.

După ce îşi va dubla suprafaţă, aeroportul din Otopeni va deveni un gigant, comparabil cu aeroporturile din Vestul Europei. 30 de milioane de pasageri vor decola şi vor ateriza anual pe Henri Coandă. În condiţiile în care sunt 14 milioane în acest moment. Aşa că aeroportul are nevoie de un hotel, de o parcare de zece mii de locuri, dar şi de propriul metrou.

Citește și
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Terminalul, turnul de control, parcul tehnologic, hotelul, zona cargo, toate construcţiile noi vor fi legate de actuala infrastructură aeroportuară cu metroul, prin subteran. Aşa cum există de pildă în Paris, pe Charles de Gaulle.

Statul român a anunţat că va expropria peste 600 de terenuri, pentru care va plăti aproape 80 de milioane de euro. Însă proprietarii vizaţi sunt nemulţumiţi.

Ion Marian, proprietar: "Nu este corect, evaluatorii mei au stabilit 60 de euro şi la dvs 9 euro."

Gheorghiță Scorțeanu, şef serviciu patrimoniu Aeroporturi Bucureşti: "Verificarea s-a făcut conform grilei notarilor."

Aşa că proprietarii au anunţat că vor da statul român în judecată pentru a primi despăgubiri mai mari. Dar nu este singura problemă. Lipsesc legăturile cu Bucureştiul.

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroporturilor Bucureşti: "Legătura dintre Otopeni şi Bucureşti este realizată numai pe DN1 şi orice problemă apare pe această rută se simte şi în prezentarea pasagerilor la aeroport şi sosirea echipajelor la aeroport. Poate să creeze perturbări."

Primul examen important va fi sosirea suporterilor la meciurile Campionatului European de anul viitor. Pentru a-i putea aduce în capitală, ministerul Transporturilor a anunţat că lansează o licitaţie de construcţie a unei legături pe calea ferată dintre Gara de nord şi Otopeni.

Din păcate, metroul spre Otopeni este un proiect frumos, doar pe hârtie, pentru care nu s-a organizat nici măcar licitaţia.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.

Câți bani trimite în Austria din profitul său una dintre cele mai mari bănci din România
Câți bani trimite în Austria din profitul său una dintre cele mai mari bănci din România

Raiffesein Bank România va trimite în Austria jumătate din profitul său net de anul trecut, respectiv echivalentul a circa 173 de milioane de euro, sub formă de dividende.

 

Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.