Proiect măreț, de un miliard de € pentru un nou terminal la Otopeni. Unde s-ar putea bloca

×
Codul embed a fost copiat

Presat de numărul tot mai mare de pasageri, principalul aeroport al Bucureştiului plănuieşte să se extindă în următorii şase ani.

Oficialii vor să construiască un nou terminal, o parcare şi un metrou intern. Însă proiectul măreţ s-ar putea bloca în instanţă. Cei care deţin terenurile vizate de expropriere au anunţat marți că dau statul în judecată şi cer de 7 ori mai mulţi bani, față de cât li s-a promis.

Aeroportul din Otopeni are aproape 600 de hectare cu tot cu piste, terminal, hangare şi platformele unde stau aeronavele.

Conducerea "Henri Coandă" vrea să cheltuiască un miliard de euro şi spera să îl extindă cu alte 600 de hectare până în 2025.

După ce îşi va dubla suprafaţă, aeroportul din Otopeni va deveni un gigant, comparabil cu aeroporturile din Vestul Europei. 30 de milioane de pasageri vor decola şi vor ateriza anual pe Henri Coandă. În condiţiile în care sunt 14 milioane în acest moment. Aşa că aeroportul are nevoie de un hotel, de o parcare de zece mii de locuri, dar şi de propriul metrou.

Citește și
oameni pe strada
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul

Terminalul, turnul de control, parcul tehnologic, hotelul, zona cargo, toate construcţiile noi vor fi legate de actuala infrastructură aeroportuară cu metroul, prin subteran. Aşa cum există de pildă în Paris, pe Charles de Gaulle.

Statul român a anunţat că va expropria peste 600 de terenuri, pentru care va plăti aproape 80 de milioane de euro. Însă proprietarii vizaţi sunt nemulţumiţi.

Ion Marian, proprietar: "Nu este corect, evaluatorii mei au stabilit 60 de euro şi la dvs 9 euro."

Gheorghiță Scorțeanu, şef serviciu patrimoniu Aeroporturi Bucureşti: "Verificarea s-a făcut conform grilei notarilor."

Aşa că proprietarii au anunţat că vor da statul român în judecată pentru a primi despăgubiri mai mari. Dar nu este singura problemă. Lipsesc legăturile cu Bucureştiul.

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroporturilor Bucureşti: "Legătura dintre Otopeni şi Bucureşti este realizată numai pe DN1 şi orice problemă apare pe această rută se simte şi în prezentarea pasagerilor la aeroport şi sosirea echipajelor la aeroport. Poate să creeze perturbări."

Primul examen important va fi sosirea suporterilor la meciurile Campionatului European de anul viitor. Pentru a-i putea aduce în capitală, ministerul Transporturilor a anunţat că lansează o licitaţie de construcţie a unei legături pe calea ferată dintre Gara de nord şi Otopeni.

Din păcate, metroul spre Otopeni este un proiect frumos, doar pe hârtie, pentru care nu s-a organizat nici măcar licitaţia.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO S-a retras din fotbal la 24 de ani și acum face: „Nu voi regreta!”
GALERIE FOTO S-a retras din fotbal la 24 de ani și acum face: „Nu voi regreta!”
Citește și...
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul

Tinerii din generația Z și milenialii sunt foarte atenți ce va scrie pe fluturașul de salariu atunci când își caută un loc de muncă și sunt dispuși să fugă rapid dintr-o companie în alta dacă nu sunt mulțumiți de bani.

Uniunea Europeană introduce o taxă vamală de 3 euro pentru coletele ieftine din China
Uniunea Europeană introduce o taxă vamală de 3 euro pentru coletele ieftine din China

Miniştrii de finanţe ai Uniunii Europene au convenit vineri introducerea unei taxe vamale de 3 euro pentru coletele cu valoare redusă care ajung în blocul comunitar.

Economia românească a investiti mai mult în 2025. Construcțiile și utilajele, principalele „motoare” ale creșterii
Economia românească a investiti mai mult în 2025. Construcțiile și utilajele, principalele „motoare” ale creșterii

Investițiile din economia românească accelerează în 2025. Construcțiile și utilajele reprezintă principalele surse ale creșterii sumelor investite pe plan local.

Recomandări
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, la vot în Parlament. Premierul își apără mandatul în fața legislativului
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, la vot în Parlament. Premierul își apără mandatul în fața legislativului

Moţiunea de cenzură depusă de Opoziţie şi intitulată ”România nu este de vânzare - fără progresişti la guvernare” a fost citită, lunea trecută şi urmează să fie dezbătută şi votată astăzi, de la ora 14.00.

A cincea seară de proteste în Capitală și marile orașe. Românii cer demisia Liei Savonea și schimbări în sistemul de justiție
A cincea seară de proteste în Capitală și marile orașe. Românii cer demisia Liei Savonea și schimbări în sistemul de justiție

În Capitală, a fost organizat marșul „Împreună pentru justiție”. Este cea de a cincea seară în care locuitorii din București și marile orașe ies în stradă pentru a cere reforme în justiție.

Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie după contaminarea apei cu bacterii. Unii pacienți, redirecționați
Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie după contaminarea apei cu bacterii. Unii pacienți, redirecționați

Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie, după ce, în urmă cu două zile, s-a aflat că apa este contaminată cu bacterii. Până acum, 24 de pacienți au fost redirecționați către alte unități sanitare din județ, dar și din țară.