Planul pentru autostrada suspendata. Cat de realist este cel mai scump proiect din istoria Capitalei
Lucrarile la autostrada suspendata a Bucurestiului ar putea incepe primavara viitoare.
Cu un an intarziere fata de termenul initial si numai dupa ce autoritatile vor gasi 10 la suta din costul total al proiectului.
Mai exact, 150 de miloane de euro pentru inceput, pe care responsabilii afirma ca ii vor lua de la constructorii privati interesati sa investeasca in autostrada. Deloc putini, daca e sa ne luam dupa ei: chinezi, americani sau rusi.
Dupa studiul de fezabilitate stabilit anul trecut, consiliul general al Capitalei a aprobat joi PUZ-ul proiectului. Planurile prevad ca acest inel median sa strabata orasul pe o distanta de 13,5 kilometri de la Est la Vest.
Drumul expres va lega mai exact soselele Colentina, Petricani, bulevardul Aerogarii, DN1, Calea Grivitei, Autostrada A1 si in final Centura de Sud ce se leaga de autostrada A2.
Traseul va fi impanzit de pasaje supraterane si subterane si chiar un tunel pe sub parcul Herastrau.
600 de milioane de euro, adica de 3 ori costul pasajului Basarab, ne-ar trebui doar pentru constructia tunelurilor cu 3 benzi pe sens ce vor trece pe sub parcul herastrau. Primul intra sub pamant dupa Pasajul Baneasa, are 2 kilometri lungime si coboara la o adancime de 25 de m, iar tunelul sudic are 1,7 kilometri.
Desi ar fi trebuit sa incepem lucrarile in martie anul trecut, primul tarnacop ar putea sa-l dam in martie 2014.
"Nu o sa avem bani nici in urmatorii 10 ani. nu o sa vina niciun investitor pentru ca este o afacere paguboasa", spune Silviu Vaduva, consilier PDL.
Ramane de vazut cine va avea pana la urma dreptate. Cert este ca abia dupa licitatie vom sti clar cand incepe constructia celui mai scump proiect din istoria Capitalei, dar mai ales cat va dura.