Cand ar putea fi gata autostrada care va lega Vestul de Estul tarii. Sova invita China la licitatii
Autoritatile sunt interesate de participarea firmelor de constructii din China la proiecte de infrastructura, in special la cele realizate prin concesiune, unde investitia este finantata din fonduri private, a declarat Dan Sova.
"In materie de infrastructura suntem foarte interesati de participarea la proceduri de concesiune a companiilor din China, pentru ca intr-o procedura de concesiune presupune ca si constructia, si finantarea se fac din resurse private, deci nu publice, si normal ca forta financiara a companiilor chineze si cea a bancilor din China este foarte importanta", a declarat Sova, prezent la Forumul economic China-Europa Centrala si de Est.
El a adaugat ca autoritatile au invitat constructorii chinezi sa participe si la licitatii care presupun finantari din fonduri europene.
"Eu am spus, si cu umor la un moment dat, ca e greu sa castigi, daca nu participi", a spus Sova.
El a precizat ca, pana in prezent firmele din China nu au participat la licitatii dintr-o reticenta subiectiva generata de ideea ca in spatiul european acestea nu castiga.
Compania China Communication Construction Company s-a inscris, in consortiu, la licitatia pentru Craiova-Pitesti, dar si la Comarnic-Brasov, de la ultima retragandu-se.
Sova a precizat ca pentru Autostrada Transilvania partea chineza si-a exprimat interesul inca din vara, dar pentru acest proiect autoritatile inca nu au decis care va fi varianta de finantare.
Ministrul a mai spus ca in prezent orice companie chineza poate participa la licitatii, in conditiile respectarii reglementarilor din legislatia romaneasca si europeana.
Sova a aratat in cadrul unei sesiuni dedicate infrastructurii de transport ca in domeniul autostrazilor autoritatile intentioneaza sa finalizeze pana la finele anului 2014 loturile 1 si 2 de la Nadlac-Arad si lotul 3 de la Sibiu-Orastie, in 2015 urmand sa fie date in folosinta lotul 2 de la Timisoara-Lugoj si loturile 2, 3, 4 de la Lugoj-Deva.
"La sfarsitul lui 2015 vom avea o autostrada continua de la Nadlac, de la granita de vest a tarii, pana la mijlocul tarii, la Sibiu", a declarat Sova.
In plus, pana in 2016 vor fi finalizate si tronsoanele Sebes-Turda si Campia Turzii-Targu Mures. "In urmatoarea perioada de programare 2014-2020, finantarile pentru infrastructura de transport se vor tripla la nivel european si se ridica la 26 miliarde euro, din care Romania va beneficia de trei miliarde euro", a spus ministrul.
Pentru acest interval sunt vizate autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Bacau, Sibiu-Pitesti, o noua sectiune a centurii Bucuresti, Bacau-Pascani-Iasi si Craiova-Calafat, potrivit sursei citate.