Drumul spre nicaieri. Cum a ajuns o sosea de 23 mil. EUR din Romania sa se termine in padure

×
Codul embed a fost copiat

O investitie de 23 de milioane de euro se dovedeste inutila, in lipsa unui plan coerent si a unei comunicari eficiente intre oficialii din doua judete.

Vorbim despre un drum de 30 de kilometri, care ar fi trebuit sa uneasca localitati de munte din Hunedoara si Caras-Severin, dar care se termina brusc, in padure. Desi a fost inaugurat cu fast, in urma cu doua saptamani, de ministrul Muncii si cel al Transporturilor, drumul nu le este localnicilor de niciun ajutor.

"De acum incolo, calea este deschisa pentru acest tinut sa fie vizitat nu numai de oameni din Romania, ci din intreaga lume!", declara Mariana Campean, ministrul Muncii.

Drumul judetean ar fi trebuit sa faca legatura intre sapte localitati din Lunca Cernii si Rusca Montana si atat ministrul Muncii cat si ministrului Transporturilor si-au aratat entuziasmul in ziua inaugurarii.

"Era nefiresc ca in perioada asta in care construim autostrazi, construim tot felul de mall-uri si de minuni ale tehnicii, sa nu avem drumuri!", spunea Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.

Citește și
centura ocolitoare cluj
"Centura de diamant" a Clujului, data in folosinta, dupa 7 ani marcati de surpari si costuri dublate
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Problema este ca investitia, facuta in buna parte din fonduri europene, nu-si are rostul atata timp cat drumului judetean ii lipsesc 6 kilometri. Deocamdata, el face legatura cu... o poteca din padure. In Caras-Severin, santierul nici macar nu a inceput. Iar pe drumul forestier, putini se incumeta sa parcurga tot traseul, la pas sau cu caruta.

"Ne intalnim cu animale salbatice sau porci mistreti. Ii rau ca s-o terminat chiar acolo in varful dealului, in loc sa vina sa trecem si noi hotar cu Rusca", spune un localnic.

Aproape 80 de familii au rude in localitatile de la granita dintre Hunedoara si Caras-Severin. Le desparte insa drumul forestier de sase kilometri.

"la hotar s-or oprit si de acolo incolo zice ca-i de datoria sa faca la astia dincolo, d-apai s-o face, Dumnezeu stie", a declarat un localnic.

Oficialitatile locale din Hunedoara privesc, totusi, cu optimism situatia.

"Speram ca in urmatorii ani sa inainteze si cei de la Caras un pic si sa ne deschida si partea asta cu Banatul", a declarat Daniel Zepa, viceprimar Lunca Cernii.

La randul lor, cei din Caras-Severin au o explicatie pentru aceasta situatie absurda:

"Am avut pana acum alte prioritati, avem foarte multe drumuri in lucru in judet si cu certitudine se va face legatura. Eu zic ca anul 2014 vom rezolva si problema aceasta. In momentul de fata nu exista nici macar proiectul", a declarat Ilie Iova, vicepresedinte Consiliul Judetean Caras-Severin.

Asa ca, deocamdata, oamenii vor fi nevoiti, ca si pana acum, sa faca un ocol de 80 de kilometri pentru a ajunge dintr-o localitate in alta.
 

Articol recomandat de sport.ro
Luptător MMA, suspendat pe viață și bătut de fani, după ce a atacat o fată de ring | VIDEO
Luptător MMA, suspendat pe viață și bătut de fani, după ce a atacat o fată de ring | VIDEO
Citește și...
Dan Sova nu stie cat va genera acciza de 7 eurocenti:
Dan Sova nu stie cat va genera acciza de 7 eurocenti: "As vrea sa finanteze doar autostrazi"

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, nu stie deocamdata cat va genera acciza de 7 eurocenti la litrul de carburant, dar spune ca si-ar dori ca din suma colectata sa fie finantate doar autostrazile.

"Centura de diamant" a Clujului, data in folosinta, dupa 7 ani marcati de surpari si costuri dublate

Cea mai scumpa sosea de centura din Romania a fost deschisa joi circulatiei, pentru a doua oara.

Gandul: Deszapezirea unui kilometru de drum in Romania costa de 5 ori mai mult decat in Finlanda
Gandul: Deszapezirea unui kilometru de drum in Romania costa de 5 ori mai mult decat in Finlanda

Costul mediu cu deszapezirea unui kilometru de autostrada sau drum national a crescut in ultimii 4 ani de peste 4 ori, de la un pret de 1.180 euro per kilometru in 2009, la 5.370 euro in 2013, reiese din calcule gandul.

Recomandări
Ce ar fi cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise
Ce ar fi cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar ar fi cerut și garanții.

Israelul a bombardat din nou Fâșia Gaza, într-unul dintre cele mai puternice atacuri
Israelul a bombardat din nou Fâșia Gaza, într-unul dintre cele mai puternice atacuri

Israelul a bombardat în timpul nopţii de luni spre marți nordul Fâşiei Gaza, într-unul unul dintre cele mai puternice atacuri din ultimele săptămâni.

Prima reacție a lui Nicușor Dan, după ce a aflat de Firea: ”Într-o societate normală .. nu ar mai trebui să deschidă gura”
Prima reacție a lui Nicușor Dan, după ce a aflat de Firea: ”Într-o societate normală .. nu ar mai trebui să deschidă gura”

Primarul general Nicuşor Dan este de părere că bătălia electorală pentru câștigarea Primăriei Capitalei în 2024 se va da între el şi Cristian Popescu Piedone.