Pentru prima dată în ultimii ani, vânzările de muzică pe vinil au depășit CD-urile
Zilele când discurile de vinil erau considerate o relicvă nostalgică a trecutului au trecut de mult. Anul acesta, vânzările de vinil au depășit vânzările de CD-uri în Statele Unite pentru prima dată din anii 80 și până acum.
Potrivit CNN, discurile de vinil au înregistrat vânzări în valoare de 232,1 milioane de dolari în prima jumătate a anului, comparativ cu CD-urile, care au adus doar 129,9 milioane de dolari, potrivit unui raport al Recording Industry Association of America (RIAA).
Discurile de vinil, cunoscute și sub numele de „discuri presate pe ceară”, erau obișnuite înainte ca alte formate, precum casetele și CD-urile, să devină modalitatea preferată de ascultare a muzicii. Dar asta nu a împiedicat discurile de vinil să revină în atenția melomanilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Din 2005, vânzările de vinil au crescut consecutiv. În prima jumătate a anului 2020, veniturile obținute din vânzările de vinil au crescut cu 4%, în timp ce veniturile din CD-uri au scăzut cu 48%, potrivit RIAA.
Cu toate acestea, creșterea interesului pentru discurile de tip vinil nu a fost suficientă pentru a împiedica scăderea vânzărilor fizice. Vânzările fizice au scăzut cu 23%, până la 376 milioane dolari, în prima jumătate a anului, deoarece pandemia continuă să blocheze normele industriei muzicale.
Concertele și vizitele la magazinele de muzică au dispărut.
În ciuda creșterii scăzute a vânzărilor fizice, streamingul de muzică a continuat să explodeze.
Streamingul, care include veniturile streamingului plătit, al streamingului publicitar și al transmisiunii radio, a crescut cu 12% la 4,8 miliarde de dolari în primele șase luni ale anului 2020, a constatat RIAA.
Utilizatorii s-au arătat dispuși să plătească pentru a folosi aceste servicii de muzică. Astfel, abonamentele la serviciile de streaming plătite, precum Spotify și Apple Music, au crescut cu 24%, a raportat RIAA.
Acest lucru face ca streaming-ul să fie formatul muzical dominant, reprezentând peste 85% din veniturile industriei muzicale.
Până în prezent, vânzările globale ale industriei muzicale au crescut cu 5,6%, în principal datorită streamingului, cu un total de 5,7 miliarde de dolari în primele șase luni ale acestui an.