Pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor. Ce se cumpără mai mult

×
Codul embed a fost copiat

Pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale întregii planete și, implicit, și pe ale românilor.

Dacă înainte de coronavirus prea puțini își doreau să le fie aduse la ușă cumpărăturile, numărul lor a crescut în ultimele luni cu 400%. Se cumpără mai multe cărți pentru că ieșim prea puțin afară, mai multe articole sportive pentru că evităm sălile de sport și mai multe jucării pentru a nu ne lasă prea mult copii la televizor ori tabletă. Iar plata cu cardul a devinit o obișnuință.

O platformă online are parteneriate cu două supermarketuri și 150 de magazine. Are 3.000 de curieri doar în Capitală și 5.000 în toată țara. Tot mai mulți oameni evită centrele comerciale și își doresc cumpărăturile la ușă.

Victor Racariu, director general GLOVO: „În primă fază, când s-a închis totul, zona de super-market a ajuns la niște valori fantastice foarte foarte repede. Pornind din ianuarie, de la o bază destul de mică, se vede o creștere de 5-6 ori față de volumele de la începutul anului. Dacă ai 50 de produse și unul este stricat pentru că nu l-a văzut pickerul, toată experiență este foarte rea și atunci a trebuit să schimbăm foarte multe lcururi ca să facem față cererii respective”.

Produsele alimentare au avut cea mai mare creștere în vânzările online. La nivel mondial, potrivit unei cercetări realizate în 40 de țări, creșterea a ajuns la 400%. Creșteri semnificative a înregistrat și categoria fitness și sport - 250% în luna iunie, pentru că oamenii vor să facă exerciții acasă.

Citește și
alimente
Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

Se cumpără și tot mai multe cărți. Sunt ideale pentru petrecut timpul în liniște, când luăm o pauza de la televizor ori internet.

Radu Meteș, director de marketing Elefant.ro: „În acest an, până la data prezentă, au fost cu 34% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai mult se caută cărțile de ficțiune, pentru copii și dezvoltare. Am început să vindem mai mult și cărți în engleză. Vânzările de jucării s-au dublat în 2020 fata de 2019, copii au petrecut mai mult timp acasă, școlile, grădinițele închise, și-au ocupat timpul cu astfel de activități.”

Iar decizia de cumpărare nu mai este luată atât de ușor. Clienții sunt mai chibzuiți.

Cristi Movilă, manager VTEX: „Oamenii așteaptă un motiv de shopping, așteaptă un trigger de achiziție. Sunt foarte sensibili. Daca înainte existau cele două categorii de achiziții, bazată rațional, am un discount, un beneficiu și cea bazată pe emoție, acum ușor ușor se contopește în asta bazată pe rațional și nu mai fac cumpărături bazate pe impuls."

În plus, cumpărăturile plătite cu cardul sunt din ce în ce mai des întâlnite. Numai de Black Friday, de pildă, jumătate dintre acestea au fost plătite cu cardul bancar, în timp ce anul trecut procentul nu a depășit 30%.

Articol recomandat de sport.ro
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Citește și...
Românii au dat banii de concediu pe renovări. Vânzările la produsele pentru casă au explodat în pandemie
Românii au dat banii de concediu pe renovări. Vânzările la produsele pentru casă au explodat în pandemie

Deși am stat mai mult acasă, am cheltuit mai mult decât anul trecut. Datele furnizate de Institutul de Statistică arată că, după șocul din primăvară, consumul dă semne de revenire.

Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor
Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor

Preţurile de consum în luna septembrie 2020 comparativ cu luna septembrie 2019 au crescut cu 2,5%, a anunţat luni Institutul Naţional de Statistică (INS). Rata anuală a inflaţiei a fost 2,7% în august.

Studiu surprinzător: Vânzările de înghețată au explodat în timpul pandemiei. Care este explicația specialiștilor
Studiu surprinzător: Vânzările de înghețată au explodat în timpul pandemiei. Care este explicația specialiștilor

Pandemia ne-a schimbat obiceiurile de consum. Un studiu recent realizat la nivel global arată că statul acasă a dus la o scădere a vânzărilor în zona produselor de igienă altele, decât dezinfectanți ori săpunuri.

Recomandări
Celebrul artist Gabriel Cotabiță a murit la 69 de ani
Celebrul artist Gabriel Cotabiță a murit la 69 de ani

Celebrul artist Gabriel Cotabiță a murit, sâmbătă, la 69 de ani.  Anunțul a fost făcut de cunoscutul dirijor Ionel Tudor.

Câte rachete Oreșnik mai are Putin pe stoc. Sunt suficiente să provoace pagube majore, iar producția lor începe în masă
Câte rachete Oreșnik mai are Putin pe stoc. Sunt suficiente să provoace pagube majore, iar producția lor începe în masă

Vladimir Putin a anunțat că Rusia dispune de un stoc semnificativ de rachete „noi și puternice”, gata de utilizare. Liderul de la Kremlin a solicitat, într-o intervenție televizată, începerea producției în masă pentru Oreșnik, o rachetă hipersonică testat

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.