Pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor. Ce se cumpără mai mult

×
Codul embed a fost copiat

Pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale întregii planete și, implicit, și pe ale românilor.

Dacă înainte de coronavirus prea puțini își doreau să le fie aduse la ușă cumpărăturile, numărul lor a crescut în ultimele luni cu 400%. Se cumpără mai multe cărți pentru că ieșim prea puțin afară, mai multe articole sportive pentru că evităm sălile de sport și mai multe jucării pentru a nu ne lasă prea mult copii la televizor ori tabletă. Iar plata cu cardul a devinit o obișnuință.

O platformă online are parteneriate cu două supermarketuri și 150 de magazine. Are 3.000 de curieri doar în Capitală și 5.000 în toată țara. Tot mai mulți oameni evită centrele comerciale și își doresc cumpărăturile la ușă.

Victor Racariu, director general GLOVO: „În primă fază, când s-a închis totul, zona de super-market a ajuns la niște valori fantastice foarte foarte repede. Pornind din ianuarie, de la o bază destul de mică, se vede o creștere de 5-6 ori față de volumele de la începutul anului. Dacă ai 50 de produse și unul este stricat pentru că nu l-a văzut pickerul, toată experiență este foarte rea și atunci a trebuit să schimbăm foarte multe lcururi ca să facem față cererii respective”.

Produsele alimentare au avut cea mai mare creștere în vânzările online. La nivel mondial, potrivit unei cercetări realizate în 40 de țări, creșterea a ajuns la 400%. Creșteri semnificative a înregistrat și categoria fitness și sport - 250% în luna iunie, pentru că oamenii vor să facă exerciții acasă.

Citește și
alimente
Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor
VIDEO. Șofer român de TIR pe moarte în Germania, după ce a intrat fără frâne în camionul din fața lui și a fost strivit în cabină

Se cumpără și tot mai multe cărți. Sunt ideale pentru petrecut timpul în liniște, când luăm o pauza de la televizor ori internet.

Radu Meteș, director de marketing Elefant.ro: „În acest an, până la data prezentă, au fost cu 34% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai mult se caută cărțile de ficțiune, pentru copii și dezvoltare. Am început să vindem mai mult și cărți în engleză. Vânzările de jucării s-au dublat în 2020 fata de 2019, copii au petrecut mai mult timp acasă, școlile, grădinițele închise, și-au ocupat timpul cu astfel de activități.”

Iar decizia de cumpărare nu mai este luată atât de ușor. Clienții sunt mai chibzuiți.

Cristi Movilă, manager VTEX: „Oamenii așteaptă un motiv de shopping, așteaptă un trigger de achiziție. Sunt foarte sensibili. Daca înainte existau cele două categorii de achiziții, bazată rațional, am un discount, un beneficiu și cea bazată pe emoție, acum ușor ușor se contopește în asta bazată pe rațional și nu mai fac cumpărături bazate pe impuls."

În plus, cumpărăturile plătite cu cardul sunt din ce în ce mai des întâlnite. Numai de Black Friday, de pildă, jumătate dintre acestea au fost plătite cu cardul bancar, în timp ce anul trecut procentul nu a depășit 30%.

Articol recomandat de sport.ro
10 milioane de euro pentru Simona Halep! Tun financiar dat de fostul număr 1 WTA
10 milioane de euro pentru Simona Halep! Tun financiar dat de fostul număr 1 WTA
Citește și...
Românii au dat banii de concediu pe renovări. Vânzările la produsele pentru casă au explodat în pandemie
Românii au dat banii de concediu pe renovări. Vânzările la produsele pentru casă au explodat în pandemie

Deși am stat mai mult acasă, am cheltuit mai mult decât anul trecut. Datele furnizate de Institutul de Statistică arată că, după șocul din primăvară, consumul dă semne de revenire.

Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor
Cât de mult s-au scumpit alimentele în 2020 față de anul trecut. Anunțul specialiștilor

Preţurile de consum în luna septembrie 2020 comparativ cu luna septembrie 2019 au crescut cu 2,5%, a anunţat luni Institutul Naţional de Statistică (INS). Rata anuală a inflaţiei a fost 2,7% în august.

Studiu surprinzător: Vânzările de înghețată au explodat în timpul pandemiei. Care este explicația specialiștilor
Studiu surprinzător: Vânzările de înghețată au explodat în timpul pandemiei. Care este explicația specialiștilor

Pandemia ne-a schimbat obiceiurile de consum. Un studiu recent realizat la nivel global arată că statul acasă a dus la o scădere a vânzărilor în zona produselor de igienă altele, decât dezinfectanți ori săpunuri.

Recomandări
„2,3 milioane de palestinieni luptă pentru viața lor.” O operațiune de eliberare a unor ostatici din Gaza a eșuat
„2,3 milioane de palestinieni luptă pentru viața lor.” O operațiune de eliberare a unor ostatici din Gaza a eșuat

O operațiune de eliberare a unor ostatici din Gaza a eșuat, a recunoscut armata israeliană. Și un soldat de 25 de ani, care era ținut captiv din 7 octombrie, a murit, dar nu se știe în ce circumstanțe.

Rusia amenință că va ataca dacă avioanele F-16 donate Ucrainei vor avea baze pe teritoriul NATO, inclusiv în România
Rusia amenință că va ataca dacă avioanele F-16 donate Ucrainei vor avea baze pe teritoriul NATO, inclusiv în România

Rusia a amenințat că va ataca cu rachete țările occidentale dacă avioanele de vânătoare F-16 - recent donate Ucrainei - vor avea baze pe teritoriul NATO.

Pacienții depistați cu difterie cutanată în București merseseră la spital pentru alte afecțiuni. Cum se manifestă boala
Pacienții depistați cu difterie cutanată în București merseseră la spital pentru alte afecțiuni. Cum se manifestă boala

Managerul Spitalului de Boli Infecţioase ”Victor Babeş” din Capitală, dr. Simin Aysel Florescu, a declarat că cei doi bărbaţi care au fost depistaţi cu difterie cutanată netoxigenă nu au ajuns la spital pentru această afecţiune, ci pentru altele.