Studiu surprinzător: Vânzările de înghețată au explodat în timpul pandemiei. Care este explicația specialiștilor
Pandemia ne-a schimbat obiceiurile de consum. Un studiu recent realizat la nivel global arată că statul acasă a dus la o scădere a vânzărilor în zona produselor de igienă altele, decât dezinfectanți ori săpunuri.
Nu mai dăm bani pe șampoane, geluri de duș, pastă de dinți sau creme. În schimb, în prima jumătate a anului, am cumpărat semnificativ mai multă înghețată în raport cu 2019.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”Foarte multe dintre obiceiurile pe care le desfășuram în afara casei am început acum să le desfășurăm în casă, inclusiv vopsitul sau tunsul. Eu m-am tuns de câteva ori la zero cu mașina”.
”Iau mai mult spirt, alcool, măști, iar înainte nu cumpăram deloc măști și foarte mult m-am axat pe mâncare, conserve de peste, de carne și am redus bugetul pentru călătorii”.
”Ce ați cumpărat mai puțin?
Haine, parfumuri, cosmetice. Mâncarea a rămas constantă”.
Potrivit studiului, în ultimele luni a crescut în general consumul de hrană. Căutăm produse semipreparate, ușor de pregătit acasă. Dar și ceai sau înghețată. La acest capitol, vânzările au explodat.
Și nu vă gândiți la caniculă: vorbim despre prima jumătate a lui 2020, când am cumpărat cu 26 % mai multă înghețată decât anul trecut.
Limitarea socializării și tranziția oarecum forțată către lucrul de acasă stau la baza modificărilor comportamentale.
”De exemplu, îmi cumpăr mai puține haine office în perioada asta sau anumite creme sau genți de voiaj pentru că nu mai am pentru ce să le folosesc”.
”Nu ne mai preocupă felul în care arătăm”
De altfel, vânzările de geluri de duș, șampoane, pastă de dinți ori creme au scăzut.
Silvia Luican, sociolog: ”Pandemia aceasta a produs modificări în stilul de viață al românilor, mutând focusul lor din preocupările sociale către cele individuale. Această mutare explică scăderea vânzărilor de produse de îngrijire. Nu ne mai preocupă felul în care arătăm pentru că acesta era important în context social. Schimbarea stilului de viață duce și la o redistribuire a veniturilor către produse care să servească nevoilor din proximitatea locuinței dar și nevoilor personale de stare de bine. Poate așa se explica creșterea vânzărilor de înghețată, oamenii vor să-și livreze rapid o stare de bine”.
Potrivit aceleiași cercetări, realizate de una dintre cele mai mari companii producătoare de bunuri de larg consum de pe glob, oamenii sunt tot mai conștienți de igiena mânilor. S-au mărit vânzările de săpun și dezinfectant.
La fel, ne interesează curățarea spațiului în care ne desfășurăm activitatea.
Pe de altă parte, cel mai mare retailer online de la noi pune pe masă un alt studiu.
Care spune că cele mai căutate produse din ultimele luni de către români au fost aparatele de tuns, uscătoarele de păr, roboții de bucătărie, mașinile de făcut pâine, bicicletele și... drojdia.