Noile norme de poluare, lovitură pentru industria auto din România. Producția a scăzut în ianuarie cu 19%

Uzinele de mașini de la Mioveni și Craiova au produs în ianuarie 2025 cu 19,1% mai puține mașini față de anul trecut. Scăderea cifrelor se datorează deciziilor producătorilor, dar și noilor reguli CAFE legate de emisiile de substanțe poluante.
Uzina Dacia a înregistrat cea mai semnificativă scădere a producției în luna ianuarie, datele oficiale indicând faptul că numărul de mașini s-a micșorat cu 31,49% față de ianuarie 2024, notează Profit.ro.
Scăderea producției de mașini din România se datorează, în cazul Dacia, relocării producției modelului Jogger în Maroc. Deși locul acestui model ar urma să fie luat de Bigster, volumul nu acoperă „gaura” din producție.
Scăderea producției a fost afectată și de faptul că producătorii auto din România trebuie să respecte noi reguli legate de emisii. Implementarea standardelor CAFE s-a dovedit a fi o lovitură pentru Dacia, modelul electric Spring fiind singurul care pare a se încadra. Singurul motor care pare a se apropia de ținta de 93 grame/km este HEV 140, ceea ce înseamnă că Renault Group va trebui să ia o serie de decizii pentru a se apropia de această limită.
Uzina de la Craiova pare a fi trecut, la rândul ei, printr-o situație similară, care poate fi legată de noile standarde de poluare. Mai exact, deși producția totală pare a fi înregistrat o creștere de 5,64%. Cu toate acestea, în cazul modelului Puma a fost înregistrată o scădere de 17%.