Varianta de impozitare a mașinilor propusă de șeful Dacia în România

dacia
Shutterstock

Șeful Dacia România cere taxe mai mari pentru mașinile vechi și creșterea tichetelor pentru cele electrice. În plus, oficialul Dacia consideră că taxarea ar trebui făcută de administrația locală.

 

Statul trebuie să taxeze mașinile în funcție de vechimea acestora, iar banii astfel încasați să fie colectați de administrația locală, consideră Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, conform Profit.

Una dintre variantele propuse este ca taxarea să fie făcută de administrația locală. Ar acoperi o parte din deficitele bugetarea”, a mai spus Bordeanu, argumentând necesitatea ca mașinile foarte vechi să plătească impozite mai mari decât cele noi, iar statul să crească valoarea tichetelor acordate pentru achiziția de mașini electrice.

România are în circulație 4 milioane de autovehicule mai vechi de 20 de ani, iar acest lucru ar putea fi frânat doar prin taxe mai mari, așa cum se întâmplă în alte țări, mai arată sursa citată. 

Articol recomandat de sport.ro
Cazul Diogo Jota | Poliția din Spania anunță cine ar fi fost la volan și cauza probabilă a accidentului
Cazul Diogo Jota | Poliția din Spania anunță cine ar fi fost la volan și cauza probabilă a accidentului
Citește și...
Noi schimbări la programul ”Rabla”. Scenariile luate în calcul pentru majorarea eco-tichetului
Noi schimbări la programul ”Rabla”. Scenariile luate în calcul pentru majorarea eco-tichetului

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că există posibilitatea creşterii valorii ecotichetului la autoturismului electrice în cadrul programului Rabla şi a precizat că nu poate spune acum dacă aceasta va fi de 6.000 sau de 7.000 de euro.

Cererea pentru mașinile electrice din România a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului. Care este motivul
Cererea pentru mașinile electrice din România a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului. Care este motivul

Pe fondul unor ajutoare mai mici acordate de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașinile electrice a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului, potrivit datelor de profil.

Încep Rabla Plus și Rabla Clasic 2024. Schimbări semnificative anul acesta. Valoarea maximă a mașinii pe care o poți cumpăra
Încep Rabla Plus și Rabla Clasic 2024. Schimbări semnificative anul acesta. Valoarea maximă a mașinii pe care o poți cumpăra

Daca vreți să vă schimbați mașina anul acesta, trebuie să știți că de marți, de la ora 10:00, încep programele Rabla Plus și Rabla Clasic.  

Buget record pentru cei care vor să își cumpere mașini prin programele Rabla Plus și Rabla Clasic 2024
Buget record pentru cei care vor să își cumpere mașini prin programele Rabla Plus și Rabla Clasic 2024

Săptămâna viitoare vor începe noi sesiuni ale programelor Rabla Plus și Rabla Clasic, anunță autoritățile de la mediu.

Tot ce trebuie să știi despre Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. Când începe Rabla și ce acte sunt necesare pentru înscriere
Tot ce trebuie să știi despre Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. Când începe Rabla și ce acte sunt necesare pentru înscriere

Începând de marți, 19 martie 2024, ora 10:00, se dă startul înscrierilor în cadrul Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus pentru persoanele fizice și juridice interesate să beneficieze de acest ajutor din partea statului.

Recomandări
Politico: Nicușor Dan, într-un „triunghi amoros” politic Macron-Merz. Liberalii și conservatorii europeni îl „curtează”
Politico: Nicușor Dan, într-un „triunghi amoros” politic Macron-Merz. Liberalii și conservatorii europeni îl „curtează”

Nicușor Dan, noul președinte al României, în centrul unui „triunghi amoros” politic: partidele europene ale lui Macron și Merz îl curtează, scrie Politico.

Interviu Sport.ro: Strigătul de disperare al iranianului Alireza Mousavi: „România, te iubesc, dar te și rog ceva... ”
Interviu Sport.ro: Strigătul de disperare al iranianului Alireza Mousavi: „România, te iubesc, dar te și rog ceva... ”

Revenit în țară după o vacanță sub bombardamente, de-a lungul „războiului de 12 zile”, între Iran și Israel, handbalistul de 35 de ani a acordat un interviu tulburător pentru Sport.ro.  

Metrorex plătește „spor de metrou” și celor care nu lucrează în subteran. Printre ei, șoferii și directorii de la etajul 9
Metrorex plătește „spor de metrou” și celor care nu lucrează în subteran. Printre ei, șoferii și directorii de la etajul 9

Angajați ai Metrorex din birourile Palatului CFR primesc spor de metrou, deși nu lucrează în subteran. Beneficiul este prevăzut în contractul colectiv semnat în decembrie 2024.