HARTA drumurilor pe care am putea circula in 2030. Autostrada Sibiu-Pitesti, "stearsa" din master planul de 2 mil. de euro

Ultima actualizare: 03-10-2014 07:18

La 25 de ani de la Revolutie, Romania are un plan pentru autostrazi. Este vorba despre asa numitul "master plan", dupa care ar trebui sa se ghideze toate Guvernele pentru constructia de drumuri de viteza.

Noul document prevede peste 650 de kilometri noi in urmatorii 16 ani, care ar dubla reteaua existenta.

Intr-un document prezentat marti presei, cei de la Ministerul Transporturilor se angajeaza sa construiasca peste 650 de kilometri noi de autostrada pana in 2030.

De altfel, ca o noutate absoluta din master plan - dispare Autostrada Sibiu-Pitesti, iar in locul acesteia va fi construit un drum expres. Ramane insa Autostrada Bucuresti - Brasov. Cu alte cuvinte, vom traversa muntii prin Valea Prahovei.

Pe de alta parte, specialistii au decis ca vom iesi din tara prin doua puncte din vest: Nadlac si Bors.

"Pe Nadlac o sa iesim in foarte scurt timp. Anul viitor cu siguranta si Aradul si Timisoara, si poate chiar si Deva. Deci o zona importanta a tarii va iesi pe autostrada din Romania. Pana in 2016 cu siguranta va fi terminata si iesirea Suplacu de Barcau - Bors", a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pe hartie lucrurile stau bine. In practica, insa, castigatorii licitatiei tronsonului Comarnic - Brasov nu au finantare pentru proiect, alte segmente au acumulat ani de intarzieri, iar in 2014 vor fi dati in exploatare doar 60 de kilometri si nu 100 cum se stia.

Pentru a ajunge la un total de 1.200 de kilometri de autostrada in 16 ani, tara noastra ar avea nevoie de peste 6 miliarde de euro. Cu alte cuvinte, urmeaza sa construim un kilometru cu 10 milioane de euro.

In plus, ar urma sa avem peste 2.200 de kilometri de drumuri expres, pe care se poate circula cu 100 de kilometri pe ora.

"Prima oara avem un document strategic adevarat care ne vorbeste stiintific despre ce nevoi de autostrazi, drumuri expres, aeroporturi, cai ferate", a mai spus oficialul.

Documentul strategic a costat 2 milioane de euro, dar ar putea suferi modificari in urma dezbaterilor publice. Miercuri va fi prezentat in Parlament de ministrul Transporturilor.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO