Dupa numeroase esecuri, CNADNR si-a dat seama ca ceva nu merge bine. Cum vrea sa schimbe construirea autostrazilor in Romania
Compania Nationala de Drumuri vrea sa schimbe sistemul dupa care se vor construi autostrazi in Romania. Seful Companiei vrea ca soseaua sa fie proiectata de companie, iar constructorul sa se ocupe numai de executie.
Prima autostrada realizata astfel va fi Sibiu-Pitesti, pe unde ar trebui sa circulam din 2021, daca se respecta termenele.
Dupa numeroase esecuri, Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi intentioneaza sa nu-i mai lase pe constructori sa proiecteze soselele pe care le-au castigat la licitatii.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Catalin Homor, director general CNADNR: "Din greseli sa invatam. Din punctul meu de vedere si al companiei, cea mai buna masura este ca proiectarea s-o execute compania. Orice constructor cu ghilimele serios doreste sa obtina un profit cat mai mare, lasand la o parte utilitatea."
Potrivit CNADNR, constructorii se incurca in litigii cu statul. Pierdem timp si bani si avem cele mai putine autostrazi din Uniunea Europeana.
Noul sef de la CNADNR sustine ca va proiecta autostrazile cu angajatii companiei ori va apela la o firma. Prima autostrada care va fi realizata dupa noul sistem va fi Sibiu - Pitesti, care ar trebui sa aiba aproape 100 de kilometri. Catalin Homor promite ca autostrada va fi gata in 2021. Avocatii implicati in negocierile dintre constructori si Companie sunt insa sceptici.
Daniel Moreanu, avocat: "Legal nu putem anticipa o rezolvare a tuturor problemelor. Ca in orice relatie contractuala aceasta tine de modul in care beneficiarul, in cazul nostru statul roman intelege sa-si protejeze si garanteze drepturile."
In prezent, cele mai multe probleme aparute intre constructor si CNADNR sunt pe autostrada Orastie - Sibiu. Acolo au fost demolati 200 de metri, dupa ce asfaltul abia turnat a crapat. CNADNR a platit peste 90% din costul total al soselei.