Capitala ar putea avea autostrada de centura peste doar 3 ani. Cel de-al doilea mare proiect demarat de autoritati

×
Codul embed a fost copiat

Capitala Romaniei va avea in sfarsit o autostrada de centura, iar cei de la Ford, din Craiova, primesc si ei un drum rapid spre Pitesti.

Licitatiile pentru cele doua proiecte au fost lansate ieri. Jumatatea goala a paharului este ca din autostrada de centura a Bucurestiului - A0 - se va face doar jumatatea de sud, iar Autostrada Craiova-Pitesti a fost degradata la rang de drum expres, cu benzi mai inguste si fara banda de urgenta.

Jumatatea de sud a autostrazii de centura - A0 - va incepe dintr-o intersectie cu autostrada A1 Bucuresti-Pitesti.

Intersectia, numita tip "diamant", va fi amplasata la nord de Ciorogarla. Autostrada va avea trei noduri rutiere, la intersectiile cu drumurile nationale Bucuresti-Alexandria, Bucuresti-Giurgiu si Bucuresti-Oltenita. La capatul estic, noua sosea va intalni Autostrada Soarelui printr-un un alt nod tip "diamant".

Autostrada va avea 48 de kilometri si are o valoare estimata de peste 2,6 miliarde de lei fara TVA. Proiectarea ei va dura un an, iar constructia, alti doi ani si jumatate, de la semnarea contractului.

Citește și
autostrada urbana
Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea

Autoritatile au lansat si licitatia pentru o alta autostrada importanta, Craiova-Pitesti, pe care mai multe guverne au promis-o celor de la Ford. Insa aceasta a fost degradata de la rangul de autostrada la cel de "drum expres".

Standardul pentru autostrada prevede o latime de 3,75 metri pentru fiecare dintre cele 4 benzi si obligatoriu existenta unei benzi de urgenta, lata de 2,5 metri, pentru masinile ramase in pana. In schimb, normativul de drum expres prevede benzi mai inguste, de numai 3,5 metri latime, iar banda de urgenta pur si simplu dispare, fiind inlocuita de un mic acostament.

Craiova-Pitesti va fi primul drum expres construit in Romania. El va porni de la actuala centura de nord a orasului si va avea 7 noduri rutiere. Intersectia cu A1 de la Pitesti va fi insa extrem de periculoasa, semanand cu cea de langa Lugoj, dintre A1 si A6.

Drumul are o lungime de 121 de kilometri si o valoare estimata de aproape 3,8 miliarde de lei. Daca totul merge bine, am putea circula pe ea la 3 ani de la momentul semnarii contractelor.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Finalizarea celor 3 km din A3, la intrarea in Bucuresti, vazuta ca o mare realizare.
Finalizarea celor 3 km din A3, la intrarea in Bucuresti, vazuta ca o mare realizare. "Totusi suntem o capitala europeana"

In ultimii 27 de ani in Romania s-au construit 630 de kilometri de autostrada, adica 23 de kilometri pe an. In afara de Autostrada Soarelui, celelalte sunt pline de sectiuni lipsa, unele nici macar incepute.

Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea
Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea

Prima autostrada urbana din Romania este in chinurile facerii. Ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar traseul de doar 3 kilometri este "acoperit" de probleme.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.