Business Insider: Cum a ajuns Burger King din cel mai mare rival McDonald's, o companie-epava
Gigantul fast-food a fost achizitonat luna aceasta de Justice Holdings si va trece printr-un proces major de schimbare a imaginii, a meniului si a managementului.
Vanzarile au scazut constant din 2008 si Burger King chiar a pierdut locul 2 pe piata fast-food in fata Wendy's. Prima pozitie apartine McDonald's.
Schimbarea ar trebui sa fie un nou inceput, insa a debutat cu stangul, dupa ce un spot in care aparea interpreta de culoare Mary J Blige a fost intampinat cu acuzatii de rasism.
Majoritatea brand-urilor pot trece peste astfel de controverse cu niste scuze si o donatie, scrie Business Insider. Totusi, pentru Burger King este insa doar ultima dintr-o serie de gafe colosale de marketing, comise in ultimii ani. La asta se adauga recesiunea si succesul in crestere al McDonald's si Wendy's, astfel ca Burger King are probleme destul de mari.
Business Insider a trecut in revista cateva dintre aceste gafe.
2008: Burger King incepe sa vanda burgeri absurd de scumpi
Un Marea Britanie, un burger gourmet costa nu mai putin de 190 de dolari. Scopul era de a arata ca Burger King pune accentul pe calitate si de a crea interes pe piata. In plina recesiune, ideea a esuat lamentabil.
2009: Reclama care a infuriat toate femeile
Ca sa creasca vanzarile, lantul fast-food a decis sa puna presiune pe "super-fani": barbatii cu varsta intre 18 si 34 de ani. Poate acestia au fost incantati de aceasta reclama, care a fost afisata in Singapore, dar a infuriat femeile din toata lumea.
Angajatii au inceput sa faca baie in bucataria restaurantului
Unui adolescent din Ohio, Statele Unite, angajat al Burger King, i s-a parut amuzant sa se filmeze in timp ce-si face baie in chiuveta din bucataria localui.
Campania "Virginii Whooper", criticata de sociologi si nutritionisti
Burger King a lansat un spot in care apareau fermieri romani, tarani thailandezi si locuitori din tundra din Grooenlanda, pusi sa guste pentru prima oara in viata lor un burger. Acestia trebuiau sa compare Whopper-ul cu Big Mac-ul. "Este rusinos si emblematic pentru cat de ignoranti inca par americanii pentru restul lumii".
Probleme cu guvernul din Mexic
O reclama care ii avea drept protagonisti pe un cowboy american inalt si wrestler mexican mult mai scund a intrat in atentia guvernului mexican. Cauzele: stereotipurile privind mexicanii si folosirea steagului mexicand drept capa.
Si hindusii au fost deranjati de publicitatea Burger King
O reclama care a aparut in Spania o infatisa pe zeita Lakshmi stand deasupra unui sanvis cu sunca i-a enervat pe hindusi. Motivul e cat se poate de simplu: o figura religioasa sfanta dintr-o religie vegetariana, promovand carnea.
Urmatorii pe lista: pacientii cu probleme mentale
Spotul intitulat "Regele a innebunit" a fost criticat de medicii care au in grija pacienti cu probleme psihice.
Reclama mult prea sexuala adresata copiilor, intitulata SpongeBob Fund Patrat"
Compania Burger King, data in judecata de Posta
Spotul-problema prezenta un postas care recunostea ca nu-si indeplineste corespunzator atributiile pentru a manca un produs Burger King. In plus, si proprietarii de caini au fost deranjati din cauza stereotipului postasilor muscati de caini.
"Omorarea" mascotei Burger King
Initial, "Regele" a fost descris drept "grotesc", insa cand a inceput sa se furiseze in dormitorul oamenilor, in anumite reclame, a devenit chiar terifiant. Pana la urma, Burger King a decis sa-l "omoare" in 2011.
In 2012, in plina epidemie de obezitate, Burger King a lansat burgerul de 966 de calorii
Smoked Bacon & Cheddar Double Angus este numele burgerului de aproape 1.000 de calorii si nu mai putin de 58 de grame de grasime care i-a infuriat pe consumatorii din Marea Britanie.
Mary J. Blige cantand despre pui crocant - stereotipuri cu tenta rasiala
Inghetata cu gust de bacon
Deocamdata, este un experiment desfasurat in Nashville, insa nimeni nu crede ca va fi un succes.