Sistemul video ultra performant pe care nu il foloseste nimeni. Risipa de 2,6 mil. de euro de pe A2


Ultimul update: Miercuri 04 Septembrie 2013 06:52
Data publicarii: Duminica 01 Septembrie 2013 17:59
Categorie: Stiri Economice

Din categoria bani dati pe apa sambetei, cu 2,6 milioane de euro oficialii au instalat pe autostrada Soarelui un sistem performant, dar deocamdata nefolositor.

Stie sa identifice masinile furate sau pe cele care depasesc viteza legala si da alarma in cazul unei probleme. Pacat ca nu functioneaza. Iar cand va fi gata, politistii nu-i vor putea amenda pe soferi, pentru ca nu au acces la acest sistem de supraveghere, montat de cei de la Drumuri, care nu sunt interesati sa colaboreze cu politia rutiera.

Instalarea sistemului s-a finalizat toamna trecuta, atunci cand au inceput procedurile de conectare la curent. Acestea au durat pana acum, cand oficialii ENEL Distributie Dobrogea anunta ca au "finalizat toate cererile de racordare depuse de constructorul autostrazii A2 pentru echipamentele de supraveghere sau monitorizare trafic. Echipamentele respective au fost conectate la reteaua de electricitate."

La kilometrul 193 insa, acolo unde ar trebui sa functioneze dispeceratul, bate vantul.

Desi mai sunt doar cateva zile si sezonul estival ia sfarsit, centrul operational de la Medgidia este inchis. Inauntru exista aparatura de ultima generatie pentru monitorizarea traficului de pe noul tronson de autostrada, insa politistii de la rutiera nu au deocamdata acces aici .

Asadar, un sistem care a costat peste 2,6 milioane de euro, capabil sa numere si sa cantareasca autovehiculele, sa depisteze stratul de apa sau polei de pe asfalt ori sa supravegheze traficul si sa alerteze in caz de necesitate - este nefunctional de aproape un an de zile.

Sistemele foarte performante nu au doar functia radar, ci pot identifica si numerele de inmatriculare ale masinilor astfel incat se poate stabili intr-un timp foarte scurt daca un autoturism este furat sau dat in urmarire. Cu toate acestea, politia rutiera nu a fost instiintata oficial despre existenta acestor aparate, asa ca pentru moment agentii de la circlatie nu le pot folosi.

Cei de la Drumuri nu au semnat pana acum niciun protocol cu Politia Rutiera, singura institutie care are dreptul de a constata si sanctiona neregulile soferilor.

Emil Rusoiu, durectorul Directiei Autostrazi, CNADNR: "In momentul de fata, legislativ, aceasta este situatia - radarele acestea pe care le-am montat noi nu sunt puse in scopul sanctionarii utilizatorilor, sunt pur si simplu in scopul CNADNR pentru a vedea care sunt conditiile reale de trafic si ce se intampla."

Sistemul va fi functional in 10 zile, cand vor fi incepe sa fie amendati doar soferii care nu au roviniete sau conduc autotrenuri care depasesc masa legala admisa.
 

Acesta este gigantul care se construieste la Tulcea. Investitie straina de zeci de milioane de euro
Acesta este gigantul care se construieste la Tulcea. Investitie straina de zeci de milioane de euro
Cladirea istorica unde functioneaza Clinica de Oftalmologie se reabiliteaza. Valoarea investitiei
Cladirea istorica unde functioneaza Clinica de Oftalmologie se reabiliteaza. Valoarea investitiei
ZF: Cum arata noul terminal de pe Otopeni dupa investitie de 52 mil. euro. Pasagerii, nemultumiti
ZF: Cum arata noul terminal de pe Otopeni dupa investitie de 52 mil. euro. Pasagerii, nemultumiti
VIDEO PROTVPLUS.RO
Aglomerație în magazine, înainte de Paște
TVA de 19% ar putea dispărea de la 1 ianuarie. Toate preţurile ar urma să scadă
Motorul economiei UE, în recesiune tehnică. Cum ar putea fi afectată România
De ce refuză băncile „amiabila” cu clienții nemulțumiți de contracte
România este țara cu cele mai multe fraude la fonduri europene din Uniunea Europeană
Avantajele care îi țin pe muncitorii români în țară. Cât au ajuns să câștige acum
Piața jucăriilor, singura netinsă de criza economică. Cheltuielile pentru copii, tot mai mari
Mașini în București
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Cu cât au crescut într-un an fondurile pilonului II de pensii
Reguli noi pentru angajarea străinilor în țările UE. Ce s-a decis la Bruxelles
Investitorii străini și-au extins afacerile în România. BNR anunță o creștere de 30%
Teritoriul britanic pe care Brexitul îl va spulbera. Țara care depinde 100% de UE
România, codașă la agricultura ecologică. Cum au rămas mulți fermieri fără certificate