Proces rasunator la Bucuresti intre doi mari retaleri de mobila
Unul din Romania, celalalt din Austria, care se acuza de concurenta neloiala si lupta pentru pastrarea clientelei.
Avocatii grupului Mobexpert au cerut in justitie o interdictie pentru rivalii de la Kika. Se pare ca acestia din urma au un slogan publicitar, asemanator cu cel al clientilor lor.
Avocatii partilor si-au dat intalnire la Tribunalul Bucuresti. Reclamantii spun ca exista pericolul sa isi piarda clientii din cauza unei confuzii.
"Orice comerciant are o politica de marketing, investe in aceasta politica de marketing, isi promoveaza brandul astfel incat consumatorul produsului sau sa stie ce produs urmeaza sa achizitioneze", a declarat Alexander Stefan Popa, avocatul companiei Mobexpert.
Sloganul Mobexpert - "Mii de idei frumoase care nu sunt neaparat scumpe" - a fost inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci preventiv. In felul acesta, nici un concurent de pe piata nu are dreptul sa il foloseasca integral sau partial.
Pe de alta parte, filiala din Romania a retalerului austriac Kika isi promoveaza marfa folosind urmatorul mesaj publicitar: "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului. De aici a pornit tot scandalul:
"Ne place sa credem ca functionam intr-o piata civilizata in care regulile sunt respectate. Recunoastem traditia si experienta celor de la Kika. Tocmai de aceea, ne este imposibil sa acceptam utilizarea unei practici incorecte, care contravin flagrant regulilor competitiei loiale", spun romanii.
Oficialii OSIM nu comenteaza situatia, dar admit ca era inevitabil conflicitul, cand la mijloc sunt multi bani.
Pana la aceasta ora, reprezentantii companiei Kika au refuzat sa comenteze acuzatiile de concurenta neloiala si de utilizare a unui mesaj publicitar apartinind concurentei. Tribunalul Bucuresti ar putea lua o decizie in acest caz abia in primavara.