Misiunile de salvare cu elicopterul, cele mai grele incercari pentru piloti
Fiecare zbor inseamna un risc enorm, desi are in spate sute de antrenamente si exercitii dificile. Cel care este la mansa trebuie sa ia decizii pentru intregul echipaj, decizii care i-ar putea costa viata.
Comandorul Emilian Bucurescu este pilot de 25 de ani. A zburat pe elicoptere militare, iar acum este printre putinii piloti care executa misiuni de cautare, salvare si evacuare medicala pe trei tipuri de elicoptere la Unitatea Speciala de Aviatie.
"In pregatirea pentru astfel de misiuni la munte in conditii meteo nefavorabile, primordiala este informarea meteo si estimarea conditiilor pe care le intalnesti acolo, sa fie cat mai aproape de realitate." - spune comandorul Bucurescu.
Decizia de a intra in munte in conditii meteo proaste trebuie sa fie o decizie constienta, mai ales ca trebuie sa-ti cunosti limitele. Asa cum o stie orice pilot, "muntele nu iarta si te si pacaleste."
Ca pilot, mai spune Emilian Bucurescu, nu poti pleca in misiuni de salvare in zone de munte daca nu esti pregatit pentru asa ceva si daca nu ai studiat bine fenomenele meto specifice, dar si zona in care zbori.
"Daca ai mai fost acolo.. cunosti zona si poti sa estimezi si curentii periculosi, curentii aceia de panta descendenti in primul rand si apoi si cei ascendenti. Si aceia sunt foarte periculosi, pentru ca sunt foarte turbulenti, dar in primul rand conteaza experienta de zbor la munte."
De multe ori, comandorul Emilian Bucurescu a fost pus si in situatia de a lua decizii riscante ca sa salveze turisti rataciti.
"Am salvat persoane de sub creasta varfului Negoiu, unde nu e loc de aterizare. Doar cu o roata atinsa de o zona cu inclinare mai mica si restul elicopterului a stat pe hau.."
Dupa zeci de misiuni de salvare, pilotii ministerului de Interne stiu care au fost cele mai dificile si riscante: cazurile de interventie in munti, unde vaile si rapele ascund o mie de pericole.