Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”

×
Codul embed a fost copiat

Cum îți construiești o strategie de marketing eficientă și durabilă? Răspunsul ar putea sta într-un model revoluționar propus de Avinash Kaushik – SEE-THINK-DO-CARE – care mută accentul de pe vânzare, pe intenția reală a cumpărătorului.

Csaba Demeter, Marketing Manager la Frisomat și gazda podcastului iTalks, a explicat în cadrul emisiunii e-plan cu Andrei Radu cum poate fi aplicat acest model în companiile din România, dar și ce greșeli frecvente se fac în implementare.

Modelul SEE-THINK-DO-CARE vine ca o alternativă modernă la celebrul AIDA (Awareness – Interest – Desire – Action), gândit acum mai bine de un secol pentru structura vânzărilor. „AIDA” e despre ce vrem noi ca firmă. SEE-THINK-DO-CARE e despre ce vrea consumatorul. El vede, analizează, acționează și apoi se bucură de alegere”, spune Csaba Demeter. Practic, noul model mizează pe înțelegerea comportamentului real al clientului și al intenției lui în fiecare etapă a procesului de cumpărare.

Primul pas? Nu vânzarea, ci înțelegerea profundă a clientului ideal – ce caută, ce așteptări are și ce îl face să aibă încredere într-un brand. „Noi am început printr-un audit de percepție de brand, cu o neurocercetătoare. Am vrut să înțelegem exact ce simt clienții și de ce reacționează într-un anumit fel”, povestește Demeter.

Citește și
andy crestodina
AI vs. om: Cum construim conținut care chiar contează în 2025

Fiecare etapă are obiective și KPI clari: SEE – Reach, awareness, engagement, THINK – Timp petrecut pe site, interacțiune, DO – Conversii, lead-uri, comenzi și CARE – Loialitate, recomandări, recumpărare

Deși multe companii se concentrează pe vânzări rapide, Demeter atrage atenția că etapa CARE este cea mai valoroasă pe termen lung. „60% din cifra noastră de afaceri vine din recomandări. Iar acestea vin doar dacă ai grijă de clientul tău după ce a cumpărat.”

Tot el ne spune că este nevoie de conținut dedicat pentru fiecare etapă – de la postări de awareness, până la tutoriale, recenzii și campanii de loializare. Este un model complex și, la început, rezultatele nu sunt imediate. Tocmai de aceea, Csaba Demeter recomandă să începi cu etapa DO, pentru a asigura vânzări pe termen scurt, și abia apoi să dezvolți etapele SEE, THINK și CARE. „Modelul are un efect de compound. Nu vezi roadele imediat, dar în 6-12 luni, rezultatele devin clare.”

Csaba Demete spune că cea mai mare greșeală pe care o putem face este să tratăm SEE-THINK-DO-CARE ca un proiect de marketing făcut doar de agenție „Ai nevoie de colaborare internă. Agenția nu poate inventa ce nu știe despre produsul tău. Trebuie să livrezi insight-uri din companie.”

Demeter încheie cu un sfat pentru orice profesionist în marketing: „Caută tot ce a scris Avinash Kaushik despre acest model și gândește strategia bazat pe intenție, nu pe funnel. Așteaptă-te la opoziție de la echipa de vânzări – e normal. Dar dacă ai răbdare, rezultatele vor apărea.”

Modelul SEE-THINK-DO-CARE nu este doar un trend, ci o schimbare de paradigmă în marketingul modern. Într-o piață competitivă, nu mai e suficient să vinzi. Trebuie să înțelegi, să ajuți și să creezi relații pe termen lung.

Articol recomandat de sport.ro
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Citește și...
AI vs. om: Cum construim conținut care chiar contează în 2025
AI vs. om: Cum construim conținut care chiar contează în 2025

Inteligența artificială nu poate înlocui empatia: la GPeC 2025, Andy Crestodina a vorbit despre ce contează cu adevărat în content marketing-ul anului 2025 – cunoașterea profundă a publicului și autenticitatea umană.

AI, GDPR și atacuri cibernetice. Ce se întâmplă cu e-commerce-ul în 2025
AI, GDPR și atacuri cibernetice. Ce se întâmplă cu e-commerce-ul în 2025

Chatboți inteligenți, tracking limitat și aplicații mobile scumpe: în episodul ePlan, Dan Vîrtopeanu demontează mituri și expune realitățile din spatele transformării digitale în e-commerce.

Agenda GPeC SUMMIT 26-27 Mai: 2 Masterclass-uri, 19 speakeri, Expo și content practic despre E-Commerce și Digital Marketing
Agenda GPeC SUMMIT 26-27 Mai: 2 Masterclass-uri, 19 speakeri, Expo și content practic despre E-Commerce și Digital Marketing

PARTENERIAT De 20 de ani, GPeC SUMMIT este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est.

 

Recomandări
Iranul a lansat noi atacuri cu rachete balistice asupra Israelului. Val de bombardamente în Haifa | VIDEO
Iranul a lansat noi atacuri cu rachete balistice asupra Israelului. Val de bombardamente în Haifa | VIDEO

Armata israeliană afirmă că, duminică după-amiază și seara, au fost lansate rachete balistice din Iran, îndemnând cetățenii să se refugieze în zone protejate și să rămână acolo până la noi ordine.

Trump anunță că este „posibil” ca SUA să se implice în războiul Israel-Iran și că Putin ar putea fi mediator
Trump anunță că este „posibil” ca SUA să se implice în războiul Israel-Iran și că Putin ar putea fi mediator

Preşedintele american a declarat duminică la ABC News că este „deschis” ideii ca Vladimir Putin să joace un rol de mediator în conflictul dintre Israel şi Iran, în care este „posibil” ca Statele Unite să se implice.

„E deplorabil!”. Localnicii din județul Mureș, disperați. Se spală la lighean și speră ca Salina Praid să nu cedeze din nou
„E deplorabil!”. Localnicii din județul Mureș, disperați. Se spală la lighean și speră ca Salina Praid să nu cedeze din nou

Situația gravă de la Praid e departe de a se rezolva. De câte ori se vor produce prăbușiri în salină, râul Târnava Mică se va polua cu sare. Iar din această cauză, 40.000 de oameni din județul Mureș nu au apă curentă.