Evoluție și inovație în e-commerce: Care este impactul pachetomatelor asupra businessurilor și cât sunt de eficiente

×
Codul embed a fost copiat

Cătălin Maftei CEO și fondator Plăți Online și Poșta Panduri a fost invitatul lui Andrei Radu, în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Cei doi au vorbit despre livrarea la locker și care este impactul acesteia asupra businessurilor e-commerce, dar și despre situația pieței de comerț electronic din România la final de an și trenduri importante pentru 2024.

Andrei Radu: Când ați instalat primul locker în România? Cum a prins acest trend în țara noastră și cum stăm față de alte țări?

Cătălin Maftei, CEO și fondator Plăți Online și Poșta Panduri: În 2016, acum 7 ani de zile am fost primii care am instalat acest sistem în România. Față de alte țări este o creștere procentuală pe care o înregistrăm în România față de țările cu un e-commerce mai avansat. Soluția de locker este gândită în general pentru magazinele virtuale, ea a apărut ca o inovație de la DHL cu foarte mult timp în urmă.

Noi în 2014 am observat în sistemul de plăți online faptul că avem tranzacții care după ce se încasau se dădeau retur. Am observat că sistemul de livrare -dor to dor- funcționa în proporție de 80%, restul procentului nu ajungea la ușa oamenilor. Căutând o soluție în acest sens am descoperit aceste sisteme și am început să le dezvoltăm noi”.

Citește și
valentin radu eplan
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Andrei Radu: De ce nu există o colaborare în piață între companii și vedem aceste lockere diferite unul lângă altul?

Cătălin Maftei: ”Eu militez pentru această idee de - open networking -, avem deja parteneri care folosesc rețeaua noastră de pachetomate. Noi avem implementat și avem această arhitectură open, ea a fost dezbătută la congresele la care am participat an de an.

Exemplele de reușită sunt senzaționale, în Singapore există o regelementare care spune că dacă vrei să faci o rețea de pachetomate trebuie neapărat ca ea să fie open. Asta înseamnă că orice curier sau comerciant care vrea să folosească locker-ul tău îl poate folosi”.

Andrei Radu: Câte lockere aveți în rețeaua voastră în București și în țară și cum vă diferențiați de concurență?

Cătălin Maftei: ”Astăzi în București avem în jur de 60 de lockere, iar la nivel național avem 100. Ce avem noi diferit este faptul că avem lockere cu temperatură controlată. Avem niște stații poștale digitale, containăre special construite de noi în care punem lockere în care avem control acces, supraveghere video, păstrăm temperatura constantă. Deasupra avem green roof care ajută foarte mult în ceea ce privește consumul de energie pentru a păstra temperatura contantă.

În momentul de față suntem singura soluție în România care folosește containărele pentru a livra produsele termosensibile: cosmetice, dulciuri, vin, mâncare pentru bebeluși și așa mai departe”.

Pentru mai multe detalii despre e-commerce și despre livrarea prin lockere urmăriți VIDEO atașat. 

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Vorbim despre piața românească de e-commerce, despre problemele și oportunitățile actuale și despre ce ar trebui să facă magazinele online mai mici pentru a rămâne competitive.

Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere
Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere

Astăzi vorbim despre cel mai recent studiu privind evoluția pieței de E-commerce din România din perspectiva cumpărătorilor online, cercetare realizată de iSense Solutions pentru GPEC în luna octombrie a acestui an.

Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri
Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri

Black Friday s-a încheiat,iar acum a sosit momentul să tragem concluziile.

Recomandări
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș

Crăciunul din New York pare desprins dintr-un film atunci când îl vedem pe Instagram: lumini strălucitoare, decor de film, zâmbete și reclame spectaculoase. Dar realitatea e mult mai intensă.

”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa
”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa

„Circul anual al lui Putin a dus pe noi culmi distorsionarea adevărului”. Așa rezumă comentatorii occidentali tradiționala conferință de presă susținută de președintele rus.  

Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii
Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii

Moda lansată de vestici, ”Elf on the shelf” - pe românește, ”spiridușul de pe raft” - ia amploare și la noi în țară. Tradiția vine de peste Ocean, unde părinții mută o jucărie-spiriduș prin casă, pe timpul nopții.