Traseul banilor statului: de la autoritati, la firmele bugetarilor
Milioane de euro pleaca din contul autoritatilor catre unele firme, pentru lucrari extrem de scumpe. Explicatia sta in faptul ca cele mai multe dintre aceste proiecte sunt atribuite de primarii sau de companii de stat fara niciun fel de licitatie.
Iar unele dintre aceste contracte sunt date de fapt "cu dedicatie", chiar pentru firmele angajatilor de la stat.
1,56 milioane euro merg anual de la primaria sectorului 6 spre o firma privata pentru toaletarea copacilor. Firma a castigat contracte similare si cu primaria sectorului 1, iar faptul ca a participat singura la licitatie are si o explicatie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cristian Poteras, primar sector 6: "Pentru ca nu toata lumea are aceste utilaje asa cum le cer eu, cu macarale la inaltimi mari si manopere foarte mici".
O alta atribuire pe bani multi este facuta de Metrorex unei firme din Franta, care fabrica tichetele de calatorie cu metroul. Desi legea plafoneaza atribuirea directa la 50.000 de euro, contractul semnat de Metrorex este de aproape jumatate de milion de euro. Directorul general a refuzat sa comenteze situatia.
La Oradea, licitatia pentru construirea unor sali de sport cu banii statului a fost castigata chiar de firma prefectului. In total, cinci milioane de lei pentru doua sali de sport.
Gavrila Ghilea, prefect: "Sunt firme din Bihor care au castigat mai multe. Dar, se pare ca daca eu sunt actionar este o problema".
Intre timp, in Bucuresti, primaria generala asfalteaza trotuare si schimba borduri, desi locuitorii de pe Bulevardul Ferdinand, de exemplu, spun ca strazile nu aveau nevoie de reparatii.
Autoritatile spun ca exista un contract semnat in 2005, valabil pana in 2010, in valoare de 15 milioane euro, care prevede intretinerea a 13 strazi. De aici ... lucrarile nesfarsite.