Taiem pensii si salarii, dupa ce bugetul a fost pradat de milioane de euro
Cum nu exista sac fara fund, nici bugetul Romaniei nu putea tine la nesfarsit. Luam masuri drastice acum, dupa ce milioane de euro au disparut in achizitii de bunuri si servicii ori lucrari la preturi care lasa fara grai omul de rand.
Sume cu mult prea multe cifre s-au dus, de exemplu, pe strazi, pasaje sau patinoare. 7,2 miliarde de euro. Atat a avut la dispozitie Ministerul Transporturilor pentru investitii in ultimii patru ani.
Bani din care ar fi putut sa construiasca 700 de kilometri de autostrada, daca ne luam dupa pretul mediu achitat pana acum de autoritatile noastre. S-au facut doar 100. De ce? Pentru ca s-au tot renegociat contractele si s-au dat preturi din ce in ce mai mari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aceeasi poveste si cu Pasajele Victoria - 20,5 milioane de lei si Pasajul Unirii din Bucuresti - 16 milioane de lei. Fata de sumele stabilite initial pentru lucrarile de renovare, Primaria a platit in final milioane de lei in plus.
Explicatia oficiala: constructorii s-au apucat de treaba cu gandul ca vor curata niste pereti si vor face mici reparatii. Iar pe parcurs si-au dat seama ca lucrarea era superficiala, inestetica si nu ar fi rezistat in timp.
Tot din cauza diferentelor dintre pretul initial si cel final, Directia Nationala Anticoruptie a inceput verificarea mai multor strazi, tot din Capitala.
De exemplu, Strada Academiei are putin peste un kilometru, iar reabilitarea ei a costat 12 milioane de euro. Adica mai mult decat un kilometru din Autostrada Transilvania.
Milioane de euro risipite pe timp de criza nu s-au dus numai in drumuri. Constructia Patinoarului Olimpic din Brasov a fost evaluata initial la 2,8 milioane de euro, pentru ca la sfarsit sa se ajunga la 11. Desi autoritatile spun ca este interzis prin lege sa se mareasca suma intiala cu mai mult de 50%, valoarea s-a triplat.
Exista solutii pentru a evita astfel de situatii. Cum ar fi anuntarea licitatiilor pe internet si interdictia de a umfla pretul initial al unui contract cu mai mult de 20%. La o astfel de lege se lucreaza.
Sursa: Pro TV
Etichete: criza economica, Pasajul Unirii, achizitii publice, Pasajul Basarab,
Dată publicare:
13-05-2010 00:00