Statul refuza sa mai sustina aeroporturile mici
Suntem prea saraci pentru cate aeroporturi internationale avem, asa ca renuntam la trei sferturi dintre acestea.
Potrivit unei strategii a Ministerului Transporturilor doar aerogarile profitabile vor fi sustine in continuare de catre stat. Celelalte 11 raman pe cont propriu.
Otopeni, Baneasa, Cluj si Timisoara. Cu alte cuvinte statul va sustine doar aeroporturi cu peste 500.000 de pasageri pe an, restul urmand sa devina regionale. Cum este cazul aerogarii din judetul Constanta, care nu aduna mai mult de 100.000 de calatori in 12 luni.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Desi oras turistic, nici la Sibiu nu ajung pe calea aerului mai mult de 150.000 de oameni, insa aici sefii judetului nu renunta si pace la cursele internationale.
Dintre toate, vesnica Cenusareasa ramane Baneasa. In ciuda crizei, anul acesta numarul de pasageri ajunge la 2.000.000, in crestere fata de 2008. Poate tocmai de aceea aerogara se extinde in loc sa se inchida: aeroportul intra in santier din primavara. Vor fi dublate si aduse la standard international atat statiile de imbarcare cat si cele de sosire.
Per ansamblu, insa, ramanem codasii Europei si la acest capitol. Budapesta, spre exemplu, aduna intr-un an la fel de multi pasageri cat toate orasele romanesti la un loc. Nu e de mirare, pentru ca la noi oricum aeroporturile pot oferi doar legaturi rutiere, fara sa vorbim de cale ferata sau de metrou.