Statul refuza sa mai sustina aeroporturile mici

×
Codul embed a fost copiat

Suntem prea saraci pentru cate aeroporturi internationale avem, asa ca renuntam la trei sferturi dintre acestea.

Potrivit unei strategii a Ministerului Transporturilor doar aerogarile profitabile vor fi sustine in continuare de catre stat. Celelalte 11 raman pe cont propriu.

Otopeni, Baneasa, Cluj si Timisoara. Cu alte cuvinte statul va sustine doar aeroporturi cu peste 500.000 de pasageri pe an, restul urmand sa devina regionale. Cum este cazul aerogarii din judetul Constanta, care nu aduna mai mult de 100.000 de calatori in 12 luni.

Desi oras turistic, nici la Sibiu nu ajung pe calea aerului mai mult de 150.000 de oameni, insa aici sefii judetului nu renunta si pace la cursele internationale.

Dintre toate, vesnica Cenusareasa ramane Baneasa. In ciuda crizei, anul acesta numarul de pasageri ajunge la 2.000.000, in crestere fata de 2008. Poate tocmai de aceea aerogara se extinde in loc sa se inchida: aeroportul intra in santier din primavara. Vor fi dublate si aduse la standard international atat statiile de imbarcare cat si cele de sosire.

Citește și
Aeroportulul Henri Coanda
Cursele ieftine parasesc Baneasa. Isi vor lua zborul de pe Otopeni
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Per ansamblu, insa, ramanem codasii Europei si la acest capitol. Budapesta, spre exemplu, aduna intr-un an la fel de multi pasageri cat toate orasele romanesti la un loc. Nu e de mirare, pentru ca la noi oricum aeroporturile pot oferi doar legaturi rutiere, fara sa vorbim de cale ferata sau de metrou.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
E oficial! S-a aprobat fuzionarea aeroporturilor Otopeni si Baneasa
E oficial! S-a aprobat fuzionarea aeroporturilor Otopeni si Baneasa

Guvernul a avizat fuziunea aeroportului international Henri Coanda (Otopeni) cu cel international Traian Vuia (Baneasa), prin infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Cursele ieftine parasesc Baneasa. Isi vor lua zborul de pe Otopeni
Cursele ieftine parasesc Baneasa. Isi vor lua zborul de pe Otopeni

UPDATE: Sefii de la Transporturi anunta ca a inceput fuziunea intre cele doua aerogari, care nu-si vor mai face astfel concurenta.

Inaripatele, pericolul numarul unu pe aeroporturile din Romania!
Inaripatele, pericolul numarul unu pe aeroporturile din Romania!

Avem alerta pe toate aeroporturile din Romania. Se intorc pasarile calatoare. Chiar daca pare o gluma pentru neavizati, problema este una cu adevarat serioasa.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.