Luxul, in colaps. Brandurile se reinventeaza, ca sa poata tine piept crizei
In lumea brandurilor de lux, numele nu mai este de ajuns ca sa vanda marfa. In 2009, am asistat la ruina mai multor nume mari din domeniu, iar cele care au supravietuit trebuie sa-si schimbe strategia.
Nu mai vor sa fie asociate cu moda capricioasa si schimbatoare. Prefera sa se intoarca la valori traditionale: calitate, traditie, mestesug. Totul, pentru a supravietui.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Exact asta incearca sa faca Mary, fosta angajata Chanel. A preluat marca scotiana Pringle cu doua saptamani inainte de falimentul bancii americane Lehman Brothers, momentul declararii crizei. A constatat rapid ca nu e usor sa vinzi lux in asemenea vremuri. Noroc cu istoria de aproape 200 de ani a marcii.
In toata industria luxului, brandurile isi regandesc strategiile de comunicare, dupa ce au asistat la decaderea gigantilor din domeniu: Christian Lacroix a dat faliment in 2009, iar Prada are datorii de peste 1 miliard de dolari.
Pe plan mondial, sectorul de lux a pierdut in jur de 8% anul trecut, si cine nu se reinventeaza nu trece criza.