La romanul sarac, nici boii nu trag! Pierdem 30 de mil de euro de la UE!
Anul acesta pierdem 30 de milioane de euro si inca 130 de milioane raman cu semnul intrebarii, recunosc deschis cei de la Transporturi. Sunt bani pe care Uniunea Europeana ni-i da, insa noi nu stim sa-i cerem.
In tara noastra nici o autostrada inceputa in ultimii 20 de ani nu ajunge la destinatie, insa banii oferiti de Bruxelles pentru infrastructura nu sunt in stare sa ne motiveze. Sunt finantarile oferite inca din 2000 de Uniunea Europeana pentru lucrari care ar fi trebuit terminate pana in 2007.
Luati spre exemplu ocolitoarea orasului Caransebes. 8 milioane de euro se pierd la sfarsitul anului, pentru ca lucrarea nu a fost facuta.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Inmultim cu doi paguba in cazul DN 6, intre Craiova si Severin. Aici se pierd 16 milioane de euro, dupa ce constructorul a dat bir cu fugitii, iar statul s-a impacat prea usor cu ideea.
Mai bifam si ocolitoarea Domajnea, inca o pierdere de 2,4 milioane euro.
Si mai multi bani vom pierde pentru cel mai aglomerat drum din Romania: 113 milioane de euro. Comisia Europeana ne-a avertizat ca daca nu ne apucam serios de treaba, ne taie aceste fonduri. Licitatia atribuita de curand are serioase probleme si a fost contestata.
Pana aici am vorbit de fondurile ISPA, de preaderare, jumatate de miliard de euro. Lucrurile sunt si mai grave pentru fondurile post aderare.
Singurul santier de autostrada pe care se mai lucreaza convingator este cel dintre Arad si Timisoara. Din pacate chiar si aici, unde banii vin de la Uniune, lucrarile sunt intarziate cu un an, iar dincolo de Timisoara nici nu s-au inceput.
Ar trebui sa se foloseasca companii private care sa gestioneze aceste proiecte, pentru ca statul nu e in stare, cred analistii.
Din 4,5 miliarde de euro, fonduri post aderare pentru infrastructura, abia am accesat 35 de milioane de euro. Mai avem trei ani sa cheltuim o suma uriasa pentru care nici macar nu s-au depus toate proiectele.