Impozitul forfetar, marul discordiei intre patronate si Finante!
Cu doar patru zile inainte de a intra in vigoare, impozitul forfetar, dar si alte masuri luate recent de Guvern, provoaca un adevarat razboi intre patronate si Ministerul de Finante.
Reprezentantii patronatelor s-au ridicat de la masa si au plecat in mijlocul negocierilor pe care le aveau la Ministerul de Finante pe tema normelor de aplicare a impozitului forfetar. Motivul: in textul Ordonantei de Urgenta, cei de la Finante au trecut doar ce au vrut si nimic din ce au promis.
Cu alte cuvinte, nu accepta deducerea cheltuielilor cu carburantii, cu intretinerea si repararea masinilor firmelor. Nici TVA nu mai poate fi dedusa la cumpararea masinilor. In plus, patronatele au aflat ca nivelul impozitului forfetar minim se va stabili in functie de cifra de afaceri de anul trecut.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Chiar daca incasarile s-au prabusit, firma va plati impozitul minim, ca si cand afacerile i-ar merge la fel de bine ca anul trecut.
Reprezentantii patronatelor au fost uluiti sa vada ca Ministerul de Finante vrea sa modifice si regulile cu privire la somajul tehnic. In prezent firma nu mai plateste contributii sociale pentru salariatii trimisi temporar acasa. Normele propuse de autoritati spun altceva.
Cei de la Finante regreta incidentul de luni de la negocieri, insa patronatele care s-au retras de la discutii spun ca firmele private sunt defavorizate fata de institutiile de stat.
In paralel, cei de la Registrul Comertului se confrunta cu o avalansa de cereri. Sunt scrise de micii intreprinzatori, care vor sa-si suspende activitatea, pentru ca nu mai au bani sa plateasca dari in plus, catre stat.
Operatiunea costa in jur de 210 lei si dureaza o saptamana, in timp ce radierea completa a unei firme costa cel putin 1.000 de euro si dureaza cateva luni.