Femeile conduc economia lumii. Invart 20.000 de miliarde de dolari
Ametioarea suma apare intr-o statistica realizata in urma cu cateva luni. Se pare ca doamnele, atat de ironizate pentru mana larga la cumparaturi, constituie noua piata de consum. Si tot ele, ca sa fim optimisti, vor scoate si lumea din criza economica.
Potrivit Harvard Business Review, "femeile conduc economia lumii. La nivel global, controleaza 20 de trilioane de dolari si aceasta suma ar putea creste pana la 28 de trilioane in urmatorii cinci ani".
Cum asa? Explicatia vine, de exemplu, de la una dintre cele mai de succes femei din Romania: Monica Tatoiu: "Nativ, femeia are instinct economic. Acum are si limbajul si n-o mai poate opri nimeni!"
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Monica Tatoiu este femeia care si-a dus afacerea cu produse cosmetice pana la valoarea de 33 de milioane de euro in 2009, in plina criza financiara. Este genul de om care investeste cand piata e in cadere libera. Spune ca face achizitii destepte dar ca nu a fost mereu asa.
"Nu stiam nimic, nu stiam nici cum se completeaza un ordin in banca. Nu indrazneam sa inchiriez ceva pentru ca tot ce depasea 100 de dolari mi se parea ca este imens de scump. Si in ultimii ani am gestionat zeci de milioane si puneam pixul pe hartie fara niciun fel de tremor al mainii. Totul se invata!", a marturisit Monica Tatoiu.
Are si o explicatie pentru faptul ca revistele economice le numesc pe femei noua piata emergenta.
"Barbatii au adus femeile pe piata muncii in anii '60 pentru a diminua costurile si nu pentru ca tineau la femei. E ca un boomerang. Au dat putere femeilor care aveau resurse interioare extraordinare. Dintr-o forta de munca, femeia s-a transformat in potential de consum".
Asa se face ca in ultimii ani au aparut lucruri strict pentru doamne. Masini cu loc special pentru ruj, laptopuri in culori vii sau aparate foto mici si cochete pentru poseta plic.
Daca va inchipuiti ca profilul femeii consumator si investitor este conturat doar de cele care cred in imobiliare sau valuta, va inselati. Marina Zara, de pilda, este directorul de comunicare al unei retele fast food si a ales sa investeasca in cel mai de pret produs: in ea. Acum invata fotografie de exemplu.
Consultand sau nu ziare financiare, investind in imobiliare sau in pasiuni, femeile sunt fara doar si poate, cel mai serios consumator de pe piata actuala.
Daca vreti sa aflati mai multe despre acest subiect, nu ratati noul numar al revistei ''The One''.