Companiile aeriene, in pragul falimentului?

×
Codul embed a fost copiat

Ingrijorare in Statele Unite, unde oamenii se intreaba daca nu cumva companiile aeriene vor urma calea deloc onoranta a constructorilor de masini, spre faliment.


Uitati de cerul prietenos. La 10.000 de metri inaltime, este foarte frig si sunt din ce in ce mai putine avioane. Numarul tot mai mic de calatori sporeste pierderile companiilor aeriene. United Airlines a pierdut numai anul acesta 579 de milioane de dolari si nici alti operatori americani nu stau mai bine.

Ca sa mai reduca din cheltuieli, au inceput sa taxeze totul. Acum, compania cere bani pentru transportul animalelor de companie si bagaje suplimentare.

Iata de ce operatorii prefera sa tina la sol zeci de avioane. Pentru ei inseamna mai putine curse, mai putin carburant consumat si mai putini angajati de platit. Pentru clienti insa, totul se traduce in preturi mai mari si inghesuiala in avioane.

Asta in conditiile in care administratia Obama pare sa favorizeze trenurile, in detrimentul avioanelor.

Citește și
Companii
Prabusirea creditarii si recesiunea, principalele riscuri pentru companii

Nici in Europa situatia nu este mai roz. British Airways este intr-un impas atat de mare, incat le-a cerut angajatilor sa lucreze o luna gratis, ca sa mai recupereze din pierderi.

30.000 de angajati au primit un e-mail, prin care sunt indemnati sa renunte la salariu, pentru luna viitoare. Cum era de asteptat, prea putini dintre ei impartasesc entuziasmul directorului executiv.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
Citește și...
Disperare! British Airways cere angajatilor sa munceasca gratis
Disperare! British Airways cere angajatilor sa munceasca gratis

British Airways (BA) a avertizat cei 40.000 de angajati ca se gaseste intr-o "lupta pentru supravietuire" si le-a cerut sa lucreze gratis timp de o luna pentru a salva compania.

Prabusirea creditarii si recesiunea, principalele riscuri pentru companii
Prabusirea creditarii si recesiunea, principalele riscuri pentru companii

Prabusirea creditarii, incertitudinea legata de reglementari in situatiile de criza si adancirea recesiunii sunt principalele amenintari care pun in pericol in 2009 companiile, potrivit Ernst&Young.

Angajatii British Airways la sol! Cel putin 100 vor fi concediati
Angajatii British Airways la sol! Cel putin 100 vor fi concediati

British Airways va concedia cel putin 100 de angajati de la aeroportul Gatwick. Anul viitor numarul de curse de pe acest aeroprt va fi redus semnificativ.

Recomandări
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii

Donald Trump a anunțat miercuri seara că ridică tariful impus Chinei la 125% – și că acest lucru este „cu aplicare imediată”. De asemenea, a autorizat o pauză de 90 de zile, care se va aplica altor țări, nu Chinei.

Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor
Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor

Mai multe fabrici de la noi, pe vremuri coloși care exportau în întreaga lume, rămân de anul acesta doar în istorie.

Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”
Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”

Ilie Bolojan, președintele interimar, a declarat că, dacă reformele pentru reducerea cheltuielilor publice nu vor fi implementate, iar banii europeni nu vor fi absorbiți, va fi doar o chestiune de timp până când vor crește taxele și impozitele.