Studiu: Colesterolul are capacitatea de a alimenta si raspandi cancerul mamar

60277677

Un produs derivat al colesterolului are capacitatea de a alimenta cresterea tumorilor si de a contribui la raspandirea cancerului mamar, afirma autorii unui studiu publicat recent in revista Science.

Rezultatele studiului vin in sprijinul ideii ca administrarea de statine - utilizate pentru a scadea concentratia de colesterol - poate sa previna cancerul, potrivit Mediafax.

Autorii sai explica, totodata, motivul pentru care obezitatea reprezinta un factor major de cancer. Totusi, asociatiile care lupta contra cancerului au transmis un semnal de avertizare, spunand ca deocamdata este prea devreme pentru a-i indemna pe oameni sa ia statine.

Obezitatea a fost asociata cu multe tipuri de cancer, inclusiv cu cancerul mamar, cancerul intestinal si cel uterin.

Grasimea persoanelor supraponderale poate sa duca la o sinteza exagerata de hormoni, precum estrogen, care stimuleaza cresterea celulelor tumorale.

Cercetatorii de la Centrul Medical al Universitatii Duke din Statele Unite au aratat ca si colesterolul are acelasi efect. Colesterolul este descompus in organism in 27HC (hidroxicolesterol), care poate sa mimeze estrogenul si sa declanseze acelasi efect ca acest hormon in anumite tesuturi.

Experimentele facute pe soareci au aratat ca o dieta bogata in grasimi duce la cresterea concentratiei de 27HC din sange si la aparitia unor tumori cu 30% mai mari decat la soarecii cu o dieta obisnuita.

Totodata, tumorile lor erau mai predispuse sa se raspandeasca in corp. In plus, tesuturile umane afectate de cancer mamar au crescut mai mult, in laborator, atunci cand erau hranite cu 27HC. Cercetatorii considera ca descoperirea lor creste sansele ca metoda de scadere a concentratiei de colesterol sa fie folosita in viitor ca metoda de scadere a riscului de aparitie a cancerului mamar.

Statinele sunt luate deja de milioane de persoane care vor sa isi reduca riscul de maladii cardiace. O dieta sanatoasa este o alta metoda pentru a reduce concentratia de colesterol din fluxul sangvin.

Articol recomandat de sport.ro
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Citește și...
Beneficiile ananasului crud pentru organism. Recomandarile nutritionistilor

Faceti excese alimentare de sarbatori? Daca ingerati cantitati mari de alimente, asigurati-va ca aveti in casa si o felie de ananas crud. Dupa masa, faceti miscare si aveti grija sa nu ratati legumele proaspete.

Cancerul mamar, cel ovarian si cel de colon au uneori legatura. Investigatiile medicale obligatorii

Faceti regulat investigatii ale aparatului genital si la nivelul sanilor. Si nu ratati colonoscopia. Astfel, puteti depista in stadii incipiente cele mai frecvente tipuri de cancer. Uneori, cancerul mamar, cel ovarian si cel de colon au legatura.

Cercetatorii sunt aproape de o descoperire mult asteptata in tratamentul unei boli incurabile

Rezultatele unei noi investigatii sugereaza ca persoanele care sufera lovituri repetate in zona capului au mai multe sanse de a dezvolta Alzheimer.

Recomandări
Două drone UAV, distruse de Armata Română în zona Neptun Deep. Au fost găsite în derivă în Marea Neagră

Două drone UAV, tip Gerbera, au fost distruse în această după-amiază de scafandrii EOD ai Armatei Române, în zona economică exclusivă, la ~90NM distanță travers de Constanța, în zona Neptun Deep, a anunțat Radu Miruță, ministrul interimar al Apărării.

România se pregătește să închidă și Reactorul 2 de la Cernavodă. De unde luăm energie și cum e afectată populația

Criza din energie ia amploare. Estimările actuale ale debitelor Dunării arată că joi dimineață ar putea fi oprit și cel de-al doilea grup de la Cernavodă. Pregătirile au început deja, pentru ca deconectarea să fie una controlată. 

Pîslaru: Zilele următoare sunt decisive pentru Legea salarizării. „Am primit mandat să închid discuțiile cu sindicatele”

Ministrul interimar al Muncii, Dragoş Pîslaru, afirmă că, în urma discuţiilor care au avut loc, marţi seară, la Palatul Cotroceni, pe tema proiectului legii salarizării unitare nu s-a ajuns la un acord.