Studiu: Ceaiul de musetel, asociat cu un risc mai mic de cancer tiroidian

61472848

Ceaiul de musetel, consumat pentru perioade indelungate, a fost asociat cu un risc mai mic de cancer al tiroidei, potrivit unui studiu de mica amploare realizat in Grecia, informeaza Reuters.

Oamenii de stiinta au discutat cu mai multi locuitori din Atena despre stilul lor de viata si obiceiurile lor alimentare si au descoperit ca persoanele care beau mai mult ceai de musetel pentru o perioada mai indelungata prezentau un risc mai scazut de a dezvolta tumori benigne sau maligne la nivelul tiroidei.

Desi acest studiu nu demonstreaza faptul ca acest tip de ceai previne cancerul, rezultatele analizei se adauga unui numar tot mai mare de cercetari stiintifice anterioare care au subliniat beneficiile medicale ale dietei mediteraneene, care include pe langa carnea de peste, legume proaspete si grasimi sanatoase, o mare cantitate de ceai, a precizat Athena Linos, cercetatoare la Institutul de medicina preventiva Prolepsis din Grecia, coautoare a studiului.

Multe persoane care traiesc in Grecia au adoptat dieta mediteraneana. La fiecare 100.000 de persoane din aceasta tara, aproximativ 1,6 sunt diagnosticate cu cancer de tiroida in fiecare an. Prin comparatie, acest raport este de 13,2 la 100.000 si de 5,2 la 100.000 in Statele Unite, respectiv Uniunea Europeana.

"Acest fapt sugereaza ca ar putea fi ceva din dieta grecilor - precum ceaiul - care contribuie la aceasta diferenta", au spus autorii studiului.

Cercetatorii greci au analizat ratele de aparitie a cancerului si obiceiurile alimentare pentru un grup de 113 pacienti internati in doua spitale din Atena, diagnosticati cu cancer de tiroida, intre anii 1990 si 1993. Ei au comparat datele acestora cu cele obtinute de la 178 de persoane care nu aveau cancer de tiroida, fiind fie sanatosi, fie diagnosticati cu alte boli, si cu datele recoltate de la 286 de persoane cu noduli tiroidieni benigni.

Participantii au oferit informatii despre istoricul lor familial, dietele si obiceiurile lor alimentare, inclusiv despre consumul de alcool, cafea si ceai. Dupa ce au eliminat alti factori de risc precum varsta, sexul si indicele de masa corporala, oamenii de stiinta au descoperit ca pe masura ce consumul zilnic de ceai de tei creste, riscul de a dezvolta orice tip de noduli tiroidieni a scazut considerabil.

Persoanele care beau ceai de musetel de doua pana la sase ori pe saptamana prezentau un risc cu 70% mai mic de cancer tiroidian. Dupa 30 de ani de consum regulat de ceai de musetel, acest risc scade cu aproximativ 80%.

Cercetatorii au analizat si legatura dintre riscul de cancer tiroidian si alte doua tipuri de ceai, foarte populare in Grecia - ceaiul de salvie si ceaiul dintr-un amestec de plante, cunoscut sub numele de "ceai de munte". Ei au descoperit ca si aceste tipuri de ceaiuri contribuie la o scadere a riscului de cancer tiroidian, insa legatura statistica nu a fost la fel de consistenta ca in cazul ceaiului de musetel.

Studiul a fost publicat in European Journal of Public Health.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
Citește și...
Celulita, boala tesutului adipos de care toate femeile incearca sa scape. Medicii spun care este abordarea corecta

Celulita este o boala a tesutului adipos in care celulele isi maresc de pana la 60 de ori volumul. Comprima vasele sanguine, ceea ce duce la oxigenarea precara a pielii. Totul genereaza inflamatie.

Ce spun mainile despre personalitatea ta. Care sunt cele trei tipuri comportamentale, in functie de lungimea degetelor

Cat de multe poate spune lungimea degetelor despre caracterul unei persoane? Potrivit publicatiei de stiinta HigherPerspectives, exista trei tipuri de personalitati, in functie de lungimea inelarului si aratatorului:

Evitati sa va expuneti la soare daca sunteti raciti. Ce se intampla cu organismul cand este lovit de ultraviolete

Endorfinele sunt substante care ofera starea de bine. Acestea se secreta si sub actiunea soarelui. E lesne de inteles, deci, motivul pentru care cautam sa ne expunem.

Recomandări
Criza energetică a schimbat calculele BNR. Când se va vedea în prețuri. Mugur Isăescu: S-a introdus ceea ce acum este cert

BNR a revizuit în creştere, la 6,1%, de la 5,5% anterior, prognoza de inflaţie pentru finalul anului 2026, ca urmare a crizei energetice, a anunțat joi guvernatorul Mugur Isărescu. 

Schimbări la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Calendarul examenelor va fi modificat în 2027, sistem diferit de evaluare

Ministerul Educației și Cercetării propune reguli noi pentru evaluarea lucrărilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat din 2027, dar și un nou calendar la BAC potrivit căruia probele ar urma să aibă loc mai devreme, din cauza temperaturilor ridicate.

Au trecut 100 de zile de când România are un guvern demis. Scurtă cronologie a evenimentelor politice

Astăzi se împlinesc 100 de zile de când România nu mai are un guvern cu puteri depline. Guvernul condus de Ilie Bolojan a fost demis la data de 5 mai 2026, în urma unei moțiuni de cenzură.