Romanii au inceput sa savureze in liniste o ceasca de ceai. In cat timp se amortizeaza investitia intr-o ceainarie
In secolul vitezei si al internetului, romanii invata sa savureze in tihna o ceasca de ceai. Dovada ca numarul ceainariilor deschise in ultimii ani s-a dublat.
Clientii prefera aceste localuri cochete si boeme, cu parfum de ceai din toate sortimentele. Dar mai avem mult pana sa-i ajungem din urma pe englezi, de pilda, care consuma aproape doua kilograme de ceai pe an de persoana, in timp ce un roman doar 70 de grame.
Incet incet, romanii au inceput sa "guste" ceaiul. Nu il mai vad ca pe un simplu produs cu beneficii curative. Asa se face ca in ultimii ani au aparut tot mai multe ceainarii. Oamenii cauta astfel de locuri in care sa savureze in liniste o ceasca de ceai.
Paul a deschis un local in Bucuresti, in urma cu doi ani. A gandit un spatiu linistit si crede ca i-a iesit.
"Oamenii au inceput sa fie preocupati de ceai, nu neaparat ca le place, dar e fun sa bei ceai. Cauta un loc linistit, cu muzica buna. La noi dimineata incepe cu Beatles, la mijlocul zilei e Edith Piaf", a spus Paul Licsor, proprietarul unei ceainarii.
Si la Cluj au aparut tot mai multe ceainarii. "Nu este doar o ceainarie, este si o oaza culturala. Avem seri de teatru, de poezie, seri de iluzionism. Aici se intalnesc oamenii si se nasc idei", a spus Ana Maria Lazar, proprietar de ceainarie.
Pentru a pune pe picioare o asemenea afacere, investitia minima este de 30 de mii de euro. Se amortizeaza in 2 ani, spun proprietarii, iar profitul creste vazand cu ochii. O ceasca de ceai costa cel putin 7 lei.
"Ajung si la 40 de lei, ceai ulong milky la 50 de grame, dar in general preturile pleaca de la 9-10 lei un pliculet de 50 de grame", spune Andreea Hoagea.
In Turcia, o persoana consuma in medie 3 kilograme de ceai pe an, in Irlanda 2 kilograme. Englezii ajung la 1,9 kilograme, rusii la 1,4. Mai jos in top gasim polonezii cu doar 1 kg pe an. Noi suntem in coada listei, cu 70 de grame consumate de singura persoana.