Oricât de gustoase şi de bogate în fier, leurda, urzicile şi spanacul nu ajută în lupta împotriva anemiei

25-03-2018 10:30

Untişor, leurda, urzici, spanac. Ignorăm ploaia îngheţată şi zăpezile neaşteptate şi ne uităm spre primele frunze ale primăverii. Ne dau ocazia să eliminăm un mit.

Oricât de gustoase şi de bogate în fier sunt, acestea nu ajută în lupta împotriva anemiei. Fierul non-hemic pe care îl conţin, adică altceva decât ce se găseşte în organismul uman, abia, abia este absorbit de către acesta. Rata este de numai două procente.

Fierul se gaeste în interiorul globulelor roşii din sânge, cele care transporta oxigen. Este însă prezent şi în muşchi, atât cei vizibili, cât şi cei din interiorul inimii. Şi aici leagă oxigenul.
Din alimentaţie luăm fier hemic doar din carne, gălbenuş de ouă şi peşte. Se absoarbe în proportie de 50%. Şi îl folosim uşor!

Şi frunzele verzi conţin fier. Dar diferit de cel din carne. Se numeşte non-hemic şi absorbim doar două până la cinci procente din el.

Aşa că o masă corectă înseamnă carne plus frunze verzi. Este combinaţia ideală. În cazul copiilor, carenta de fier reprezintă un agresor puternic pentru zona creierului responsabilă de gândire şi de orientarea în spaţiu. În privinţa alimentaţiei adulţilor, sunt valabile aceleaşi reguli.

Anemia prin lipsa de fier e ce mai frecventă formă a afecţiunii. Nu şi singură! Astfel, dacă în hemoleucograma apar modificări, doar un medic poate trage o concluzie cu privire la natura anemiei. Care poate fi consecinta a unei boli cronice - diabet sau boli autoimune. Dar şi rezultatul unor sângerări interioare. Specialistul are, aşadar, obligaţia să cauta cauze şi NU să trateze din start anemia.

Odată boala eliminată sau ţinută sub control, propriul organism se vindecă singur de anemie. Îşi va produce sângele necesar în aproximativ 3 luni.