Greseala de alimentatie pe care o facem fara sa ne dam seama si care duce la obezitate. Ce se intampla cand mancam pe fuga

31-03-2015 09:11


Mancarea este o necesitate fiziologica, iar pentru a o satisface trebuie sa lasati balta alte activitati. Doar asa, creierul si intreg aparatul digestiv functioneaza corespunzator.

Facem abecedarul nutritiei si raspundem la o intrebare care pare extrem de simpla, desi multi nu si-au insusit-o nici pana in ziua de astazi: "Cum trebuie sa mancam?".

Acum 50 de ani, mancatul pe strada era considerat un comportament lipsit de curtoazie. In prezent, un covrig in intersectie e unanim acceptat.

Rubin Munteanu, medic primar chirurgia obezitatii: "Sa mananci pe strada presupune sa nu te speli pe maini. Cati dintre noi se spala pe maini inainte de a consuma ceva pe strada, nu stiu, un covrig?"

Acest "a manca orice, oricat, oriunde" duce, in primul, rand la obezitate. Nu este recomandat sa mancati in picioare si din ratiuni anatomice. Stomacul este pozitionat in cavitatea adominala, foarte sus. E legat de diafragma - membrana care separa cutia toracica de cea abdominala - prin ligamente

Rubin Munteanu, medic primar chirurgia obezitatii: "In momentul in care se umple de mancare, trage in jos de aceste ligamente, este o chestiune fizica, daca mancam stand jos, nu punem in tensiune structuri fine. Daca e sa ne uitam in istoria omenirii, toate popoarele au mancat jos, au avut mese."

In felul acesta, facilitati digestia. A treia mare recomandare este sa nu mancati in cateva minute. Cele 3 mese principale au nevoie de cel putin o jumate de ora.

Digestia incepe cu faza cefalica, adica va ganditi la mancare, o vedeti, o mirositi. In stomac apare o secretie acida, ficatul descarca bila, iar pancreasul se activeaza si produce insulina. Toate aceste procese au nevoie de timp, ori o masa de 5 minute distruge conceptul. Inseamna sa ignorati buna functionare a organelor participante si a creierului.

Si incercati sa aveti 3 mese pe zi, oricit de banal ar suna. Daca sariti peste micul dejun sau pranz, veti compensa seara.

Serban Damian, nutritionsit: "Avem nevoie de 1500 de kilocalorii doar pentru a functiona, plus de asta se adauga ce mai consumi prin diverse activitati fizice, trebuie sa-ti acoperi acest necesar la un moment dar, nu poti sa traiesti doar in deficit."

Cantitatile mari de mancare consumate seara va zapacesc, din nou, creierul. Iar stratul adipos se ingroasa considerabil.