Cum trebuie consumate migdalele, nucile, alunele si caju fara sa va afecteze silueta

09-05-2013 09:25


Trei tablete de ciocolata neagra, o lingura de icre, una rasa de parmezan, 10 migdale si 2 fructe. Acestea acopera majoritatea nutrientilor necesari zilnic.

Ce au in comun mierea, icrele, pastele si carnea de porc? In combinatii corecte, sunt alimente sanatoase.

Dar pot reprezenta si excese de calorii. Nu renuntati insa la aceste produse.

Consumati cu masura mezeluri si cascaval pe post de gustare.

O alternativa extrem de sanatoasa o reprezinta fructele oleaginoase. Este vorba de migdale, nuci, alune, caju. Toate insa trebuie sa fie neprajite si nesarate.

Aceste fructe sunt extrem de bogate in acizi grasi neasaturati, in acei acizi grasi de care organismul nostru are nevoie, dar nu-I poate sintetiza.

Dar sunt o bomba calorica, asa ca limitati-va la cel mult 10 bucati pe zi. Tot acizi grasi esentiali va aduce si jumatate de avocado, consumat ca atare sau sub forma de dressing la salate.

Daca va doriti totusi un produs procesat din carne, nu uitati de porc. Prosciuto crudo este un mezel sanatos. Este vorba despre carne de porc uscata, conservata doar cu sare.

Se consuma maximum 3 felii zilnic. Iar la capitolul branzeturi, nu evitati parmezanul. Iata doza maxima recomandata:  intr-o lingura de parmezan ras avem de 7 ori mai mult calciu decat intr-un pahar de lapte.

Intr-o alimentatie diversa, consumati si icre. Se prepara cu suc de lamaie si putin ulei presat la rece. Contin colesterol in cantitati mari, dar si nutrienti, asa ca o lingura pe zi e suficienta. Si nu trebuie sa va fie frica nici de paste integrale, chiar daca tineti regim.

In orice dieta se consuma cel mult 200 de grame de produs fiert, combinat doar cu suc de rosii si condimente. Aceeasi cantitate e permisa si in cazul cartofilor fierti sau copti, orezului integral sau al paini integrale.

Astfel consumate, va protejeaza metabolismul si nu va ingrasa. Si nu ratati saptamanal nici leguminoasele. Dintre acestea, cel mai nutritiv este nautul. Poate fi consumt de 2-3 ori pe saptamana ca masa principal. Contine proteine usor de asimilat , de asemenea o buna sursa de calorii.

Se consuma maximum 100 de grame pe zi. Iar daca ne referim la fasole, linte, mazare, consumul maxim pe zi inseamna 200 de grame de produs fiert. Pot fi insa combinate cu o felie de paine integrala.

Ca desert, mierea domina topul celor sanatoase, dar calorice. E recomandat sa consumati maximum o lingura in fiecare pe zi. Si rasfatati-va cu ciocolata veritabila.

Ciocolata veritabile e facuta din masa de cacao, in proportie de minimum 75%.

Tags: diete, sanatate,