CSID. Cât de importantă e o ceașcă de cafea înainte de sport și care sunt explicațiile

Dată publicare: 25-04-2021 11:06
Dată actualizare: 25-04-2021 11:07


Suntem construiți ca, în fața unui pericol, să dezvoltăm două reacții: lupta sau fuga. În ambele situații, organismul este inundat de adrenalină. Energia o va lua din...depozitele de grăsime.

 

Adrenalină ne oferă și o cafea. Ideală, înainte de efortul fizic, pentru că va consuma cu până la 30% mai multă grăsime de depozit. Detalii, în emisiunea „Ce se întâmplă, doctore?”

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist: „Cu oră înainte de mișcare, se bea o cafea! După ce o bem, cafeina intră în metabolism și are două efecte: acționează asupra depozitelor de grăsime și duce la mobilizarea lor.”

Dacă vrem să ne ajute la slăbit, cu o oră înainte de a face sport puneţi bază pe cafea.

Cafea şi apoi activitate fizică. Un studiu amplu a ajuns la concluzia, ca această… reţetă duce la arderea grăsimilor din organism cu 11 % mai mult, dacă e folosită dimineaţa.

Şi cu 30% dacă…reţeta e folosită după-amiaza. Aşadar, e mai eficient să beţi o cafea după amiaza şi să vă apucaţi de sport. Care ar fi explicaţiile biologice?

Cofeina favorizează lipoliza. Vorbim despre procesul prin care se descompun grăsimile de depozit. Apare acest fenomen biologic pentru că, după o ceaşcă, se descarcă hormonul adrenalină.

Organismul uman simte adrenalina şi ştie, evolutiv, că urmează să lupte ori să fugă. Pentru ambele situaţii are nevoie de energie. Grăsimea de depozit e mobilizată. Acizii grași sunt descompuși, eliberați în sânge și transportați către mușchi. Ca să fie folosiţi ca energie.

Cafeina determină simultan creșterea cheltuielilor de energie.

Compusul numit adenozină – în condiții normale promovează somnul și suprimă excitația. Cofeina și adenozina concurează pentru aceiași receptori din creier. Când beți cofeina, adenozina este mai puțin capabilă să se lege.

În timpul exercițiului fizic, acest lucru înseamnă că sunt utilizate mai multe fibre musculare în timpul mișcării.

Dr. Şerban Damian, nutriţionist: „Când organismul are nevoie de energie, sunt mobilizate. Energie pentru contracţiile musculare. Musculatura e mare consumator de energie.”

Când faceți exerciții fizice şi fără să mâncaţi înainte, arderea grăsimilor este, în mod natural, şi mai mare.