Consumul mare de fructe, un obicei nesanatos. Daunele ireversibile pe care le produce acidul citric

31-12-2015 08:59


Consumati fructe din abundenta? Nu este un obicei tocmai sanatos, chiar daca fructele sunt esentiale in alimentatie.

Trebuie mancate doar intre mesele principale. Nu fara pauza. Pot eroda ireversibil smaltul dentar. In plus, abuzul deterioreaza flora colonului.

Au fost zile cu excese alimentare. Dupa Revelion incepe obsesia dietelor. Doar fructe pentru detoxifiere, e o idee intens vehiculata. Fructele contin acid citric. In exces, demineralizeaza smalul dintilor. Apar fisuri si mediul propice pentru dezvoltarea cariei dentare. Mai rele sunt efectele la nivel metabolic.

Cristina Balanescu, nutritionist: "Fructele sunt bune, dar daca depasim un kilogram de fructe pe zi aceasta cantitate se va transforma in colesterol."

Aceasta deoarece fructoza este tot zahar, care va fi transformat, de catre ficat, in grasime. Excesul de fructe insa duce la grasimi marite in sange si prin alt mecanism. O parte din colesterolul produs, in mod normal de catre ficat, intra in componenta bilei. Acest lichid se elimina doar daca ingerati grasimi.

Gabriel Mitulescu, medic primar chirurg: "Faca nu mai e nevoie de multa bila, va ramane mai mult colesterol si de aici o serie de boli cardio-vasculare, pentru ca exageram cu aportul de fibre."


Si colonul sufera de pe urma excesului cu fructe. Odata degradate in colon, din acestea rezulta acizi grasi cu lant scurt, cunoscuti cancergieni. Si tot prin degradare, cantitatile mari de vegetale se transforma in metanol, un alt toxic pentru mucoasa intestinala. Asadar, nu mai mult de 1 kilogram de fructe si legume pe zi.

Conf. dr. Ion Daniel, medic primar chirurg: "Pur si simplu nu trebuie sa mai apasam acceleratia, ci sa apasam frana si sa folosim si frana de motor pentru ca altfel derapam."

Excesul alimentar, in orice directie, ar trebui urmat de pauza alimentara. E rational apoi sa mancati portii mici cu alimente diverse, doar de 3 ori pe zi.

 

Tags: fructe, dieta, dinti,