Cea mai mare greseala facuta de cei care sunt la dieta. Metoda prin care slabiti sanatos si eficient

Ultimul update: Vineri 13 Februarie 2015 06:49
Data publicarii: Sambata 03 Ianuarie 2015 10:54
Categorie: CSID

Am inceput anul, incepem si dieta drastica. Gresit. Daca vreti sa slabiti, mancati aceleasi alimente care va plac, dar reduceti cu 30% fiecare farfurie.

A inceput anul si mi-am propus sa slabesc. O intentie laudabila. Atentie, totusi, la reversul medaliei. Acest proces se face lent si nu peste noapte. Cu cel mult o jumatate de kilogram pierduta saptaminal. In caz contrar, efectele negative vin in cascada.

"Nu ne ingrasam de la o singura masa si nu avem cum sa slabim peste noapte, ar fi bine ca inceputul acesta de an sa nu debuteze cu acele promisiuni de cure de slabire drastice", spune nutritionistul Mihaela Bilic.

Nu scapati intr-o zi de doua saptamani de mese abundente. Si nici intr-o saptamana de un an care a fost, poate, presarat cu excese alimentare. Prima regula? Orice pierdere voluntara de kilograme se face cu viteza melcului. In caz contrar, masa adipoasa pierduta se intoarce din nou pe abdomen, chiar daca nu exagerati cu alimentele.

"Ritmul corect ar fi de 1 kilogram la o saptamana -10 zile, si asta se obtine reducand cu 30% din ratia calorica obisnuita", spune Bilic.

Spre exemplu, in aceste zile v-ati pus in farfurie 4 sarmale la o masa? Acum va puneti 3 sarmale. Saptamana viitoare? Doar doua. Dar consumati alimentele cu care sunteti obisnuiti si care va plac.

"Altfel, daca de maine tai si paine si dulciuri si tot ce va place cu siguranta o perioada veti reusi, dar apoi aceasta pofta de alimente interzise se va intoarce dramatic", spune Bilic.

Proportia de 30% scazuta din orice portie, cu exceptia micului dejun, reduce tocmai masa grasa. In perioada in care pierdeti kilograme, limitati-va doar la mersul pe jos. Abia dupa ce cantarul va arata greutatea dorita e util sa incepeti in forta un program gandit de sport. Vorbim despre metoda ideala de mentinere si nu de scadere in greutate. La inceput totul o sa vi de para greu.

"Efortul trebuie continuat pentru ca sistemul cardio-vascular se adapteaza in timp la efort, chiar daca la inceput e un pic mai greu", spune medicul endocrinolog Antonela Burlacu.

In timp, minimum 3 luni, apare toleranta la efort, muschii cresc in dimensiuni si vor consuma ei insisi tesut adipos.

Fructele in exces pot dauna sanatatii. Sfaturile specialistilor in privinta unei alimentatii cat mai corecte
Fructele in exces pot dauna sanatatii. Sfaturile specialistilor in privinta unei alimentatii cat mai corecte
Tigari
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos
"Telemeaua de Sibiu", produsă în sudul ţării sau chiar peste graniţă. Ce punem în realitate pe masă
Fostul fotbalist Ionel Dănciulescu, despre un stil de viaţă sănătos şi preferinţele culinare
Motivul pentru care statul îndelung pe scaun, la calculator, ne afectează echilibrul
Tigare
Motivul pentru care fumătorii ajung în sala de operație, înainte de 40 de ani